Noe Positivt Innimellom Alt Det Mindre Positive

Standard

20130312_101001

Dagen i dag har faktisk vært en av de bedre, enn på lenge!!
Etter en merkelig natt, hvor jeg endte opp med å dra madrassen min inn til naboen kl 01:00 om natten, grunnet høy musikk spilling av naboene over, så sov jeg faktisk okei etterhvert…bedre enn å ligge å vri seg i eniga på rommet alene…
Sto opp og fikk henne opp å, i god tid, og morgen startet bra!

Ingen masing om trim i dag tidelig heller, ingen som spurte engang, og det var veldig godt å slippe den krangelen der for en gang skyld!
Jeg gjorde no produktivt fordet da, og siden jeg hadde skrevet rapport i går, så hadde jeg jo all verdens av tid før rapport møte…
Gikk å dekket bord sammen med en medpasient, også spilte vi faktisk rummy frem til møte….det er kred, både for henne og for meg 🙂

20130312_101014

20130312_101024

Rapport møte gikk så som så, jeg start ihvertfall, og ennå godt var det….
Hadde en utrolig ærlig rapport, og det var mye positiv tilbakemelding, til og med noen som følte det traff noe inni dem…
resten av møte satt jeg å var nervevrak og rastløs, men jeg kom meg igjennom hele driten :p

Etter det var det lunsj, og for min del er det en time med bare surving frem og tilbake….
var å satt i gangen en stund sammen med medpasient, og bare skravla, og tja, jeg husker egentlig om jeg gjorde noe mer i lunsjen…
Var å pratet med legen i dag, og starter nå å trappe sakte ned på medisinene på dagen :/ (skrekk blandet fryd på en måte)
Det er jo ønsket mitt, og bli kvitt alt sammen helst, men samtidig en vannvittig trygghet å ha…men er ikke vits å proppe i seg masse piller, hvis man kan leve uten :p
Ellers har jo nattesøvnen vært et rent helvete de siste ukene, så nå skulle jeg få no nytt å spennende å »sove på»….spent på om jeg kanskje kan få en hel natt søvn…-.-

Så var det egentlig litt tid til å gjøre noen oppgaver, men jeg brukte vel tiden på å stå å røyke og jo jeg tok jo oppvasken da…

Så skulle vi ha miljøterapi møte…nok engang….vi har det sånn i ny og ne, da det er mange nye pasienter osv….
drit kjedelig, men jeg satt nå der ihvertfall….
Rett etter det, var det tillitsman møte med sjefen, som er vær tirsdag, og jeg har jo så klart tatt på meg det ansvaret….for noen uker tilbake…men det er greit, liker ansvaret osv….
Frem til i dag da jeg får vite at kontrollkommisjonen skal komme i morgen!!! HJEEELP!!
Fint å få beskjed en dag før….-.-
Det er jo så klart jeg som må prate med dem….
Heldigvis at jeg føler jeg klarer å snakke for meg, på en sakli måte, og er trygg på mine meninger osv…
Blir spennende uansett….også kanskje jeg slipper litt av vaskingen og oppgavene i morgen :/ lov å håpe…

20130312_173040

Det har egentlig vært kjempe fint vær i hele dag, med knall sol og blå himmel….
Jeg og en medpasient prøvde å forhandle oss til å slippe miljøterapi møte tidligere i dag, for å gå på butikken i stede…siden vi da ikke var med på trim, og siden JEG foreslo å gå frem og tilbake til butikken, som er da 6 km til sammen….jeg som er så lat, og ikke vært med på trim siden jul, og prøvd å syte meg mest mulig ut av få korte turer…
Men neida, fikk pent delta på møte, og solen forsvant jo ikke etter møte, vi kunne gå da….–.-

vi var heldig å fikk sitte på med noen som skulle dra fra jobb kl 4 som slapp oss av på butikken, så vi sparte den biten, men skulle gå tilbake…
Da det er butikk tur på lørdager, og vi blir kjørt frem og tilbake, da handler jeg som regel ingenting…en pose kanskje…
Men da jeg skal traske 3 km oppoverbakker, nei da skal vi handle så mye at armene nesten detter av…
To rimelig tunge bæreposer var det ihvertfall…men det var kjempe tilbud på 12pk solo på boks til bare 69 kr, så det måtte jeg ha!!!

møtte en til medpasient på butikken, så vi var tre som gikk sammen tilbake. det var veldig veldig koselig 🙂
Den helvetes solen som liksom ikke skulle forsvinne kl 4, den forsvant jo selfølgelig…
vi begynnte å gå, etterhvert, før vi var halveis, begynnte det å hagle å blåse opp til en liten storm…(og kanskje bare blåste litt mye, men føltes som en kjempe tornado)
men med to røykepauser på veien, og fin samtale opp igjen, kunne jeg ikke la vær å stoppe å smile…jeg var litt fornøyd med at jeg gikk turen, den turen jeg ALDRI trodde jeg kom til å gidde….jeg var fornøyd med at jeg ennå hadde litt kondis igjen, da jeg ikke har beveget skrotten på snart 3 mnd, og ikke følte meg dø da vi kom frem…(egentlig var jeg ikke sliten, bare veldig svett…)
fornøyd med at vi gikk i snø/haggel storm, og fremdeles var i godt humør!
mestringen av selve gåturen var ikke stor, da jeg forventer såpass av meg selv, og det var heller ingen utfordring jeg satte meg selv…men alle de andre tingen føler jeg mestring over 🙂

IMG_20130312_174228

ett knall fint bilde medpasient tok da vi sto høyt oppe og var snart fremme…

IMG_20130312_182456

bevis på klærne våres at det haglet!!
og at smilebåndet var det ihvertfall ikke noe galt med 🙂

Tusen takk for en kjempe fin tur til begge to!!

I morgen skal jeg vist også ha samtale med psykologen og ass. enhetslederen ang familie møte på mandag, for det er de to som skal være med også….gru gleder meg…har ikke rukket å innse helt at jeg skal ha det møte, og heller ikke rukket å tenke på hensikten osv….

dagen har ihvertfall vært bra, og da mener jeg virkelig bra, og ikke bare bra forde det er letter å si bra en dårlig…men jeg følte at jeg hadde fått igjen litt av den gammle gode, blide jeg, uten å miste meg selv totalt, for følelsene og tankene dem er der lell, men jeg klarer også å være glad å tillate meg selv å ha det bra i øyeblikket….

One response »

  1. RUUUUUMMY!! Spill litt for meg også!! 😀 Å grus dem 😉

    Masse lykke til med nedtrappingen, håper du slipper evt bivirkninger! Håper det viser seg at du klarer deg uten noen ting, som du sier; ingen vits i å knaske piller viss man klarer seg uten 🙂

    Ønsker deg flere goooode fine dager, det fortjener du så masse!! ❤

Legg igjen en kommentar

