Puslespill like bra som »Rus» ?

Standard

 

Helgen….
Den mest idiotiske tiden av uken…
Jeg forstår fremdeles ikke helt hvorfor jeg har så anstrengende forhold til nettopp helgen…
Det er bare så ufattelig tungt….kjedelig….ensomt….og bortkastet…
Likevel, så hater jeg søndagskveldene, da man innser at det er Mandag morgen snart…
En ny uke med nye muligheter…( yeah right)

Fredagen startet okei, jeg prøvde intenst å ha det bra med meg selv…prøvde være den glade og livlige meg…
Det funket litt….men utover dagen gikk det plutselig opp for meg at det var Fredag, og snart helg…
Alt ble bare svart….alt ble dritt….slik det egentlig har vært hele uken…-.-
Ren desperasjon skyldte over meg på ettermiddagen, og det må ha vært desperasjon, for det skal veldig mye til før jeg går til noen ansatte om noe personlig problem…
Men jeg var virkelig ut av meg, og visste ikke hva i all verden jeg skulle gjøre, eller hvordan dette kom til å gå…
Satt å pratet litt, og det ble mer og mer tydelig at depresjon var ingen fremmedord nå…
Det var tungt å innse…men jeg kunne rømme fra det heller…
Måtte tenke lenge…langt tilbake, til da jeg hadde det slik sist…herreguuud, det begynner å bli et år siden…
Men da jeg tenkte på det, skjente jeg meg veldig igjen fra den tiden…alt stemte liksom…

Men jeg vil ikke tenke på det slik, jeg lar ikke det styre meg…jeg prøver virkelig mitt beste, for å komme meg opp fra det…
Men det endte vel opp med å spille kort med en annen ansatt litt, før jeg tror jeg brukte resten av kvelden på å prate med verdens beste medpasient som jeg kjenner fra tidligere innleggelse…

Lørdagen så var jeg desperat etter å ha noe å gjøre, som ikke involverte leiligheten, noe jeg kunne gjøre her, som jeg kunne drive med alene, i stillhet, ISOLERT….

Puslespill var så klart svaret….

Når ettermiddags vakten kom på jobb på lørdag, hadde hun med 2 puslespill på 500 brikker hver. (JIPPIIIIII)

20130303_113440

Europakartet startet jeg på, på kvelden, og var nesten ferdig med da jeg la meg…
Søndags morgen gikk til å pusle det ferdig, før jeg startet på neste puslespill.

20130303_182918

Ble ferdig med Narnia puslespillet også, på søndag, og da kom min kjære medpasient opp, og lurte på om vi skulle begynne på et nytt et….-.-

20130304_113134

Så vi startet på et gammelt puslespill som lå her allerede, på 2000 brikker….

(lurer på om vi har tatt vann over hodet nå…?)

Vi sorterte som en gal hele kvelden, og jeg kjente at jeg var ikke i stand til stort annet en akkurat dette…..det er så fint å kunne rømme litt fra alt når man pusler, tiden går så sinnsykt mye fortere, og da er jeg så fokusert på brikkene, at jeg glemmer tid og sted…glemmer å røyke også…og det er jo bare bra! ingen tid til kjede røyking da..

Etter å ha irritert seg over at de ansatte ikke sier noe eller spør meg hvordan det går osv, i veldig lang tid nå, så spurte faktisk kontakten min meg de magiske ordene, da jeg skulle gå å legge meg…

Det var merkelig….jeg følte egentlig ikke for å si en dritt, og jeg hadde liksom gjort opp min mening om henne for tusene gang, og slik skulle det nå være for alltid…(temmelig barnslig i know)
Men så spørr hun da, med en tone og blikk som er umulig å ikke »falle» for….vi pratet en stund, og hun sa gang på gang at de hadde sett jeg ikke hadde det bra for tiden…og at det var ikke som før, for nå virket jeg mer lei meg en noe annet…da begynnte jeg å tenke litt…(hmm hvordan er det de mener jeg hadde det før….var mer sint en lei meg kanskje? det stemmer nok veldig det)
Det betydde utrolig mye for meg at hun kunne si til meg og bekrefte ovenfor meg at hun ser meg…på den måten jeg ikke trodde noen så meg…

Fikk til og med vite i dag, at siden hun ikke var på jobb, hadde hun spurt hun andre kontakten min som var jobb, hvordan det gikk med meg…det hadde jeg ikke forventet…det hadde jeg tenkt noen gang kom til å skje….viser vel at hun bryr seg…det betyr uendelig for meg!

I morgen kommer en helvetes dag jeg gruer meg MASSE til!!!
det er trim, og rapport møte….faen ass, jeg har verken lyst eller energi ikke minst, til å være med på noe som helst trim….og jeg har overhode ikke lyst til å være med på rapportmøte…etter siste rapport møte, trodde jeg at jeg skulle døøøøø!!! det kommer av noe mellom meg og en medpasient, lang historie, for en anen tid…

Muligens skal jeg også i møte med sjefen og psykologen, og den medpasienten igjen i morgen…hvis de husker, og hvis de har tid….noe jeg egentlig håper de ikke har….for jeg har ikke lyst til det…

Jeg har selvfølgelig ikke skrevet rapport ennå….

Kommer jeg til?….neppe….

Kansje få hjelp til det i morgen, og slippe trim ? ^^

 

Æsj nå er klokka bare 19 snart….hva skal jeg gjøre…? pusle….sikkert….

4 responses »

  1. Så godt å lese at hun brydde seg om deg det fortjener du virkelig ❤ ❤ ❤ KJenner litt igjen den å synes helga er kjip men søndagskveld før mandag og ny uke gjør meg også frustrert, redd og lei.

    Legger igjen en god klem, håper det snart blir bedre er vondt å ha det slik og håper du slipper det møtet ❤ ❤ ❤

  2. Siden jeg ikke vet hva jeg skal skrive til deg, så ville jeg bare stikke innom for å si at jeg håper du får det lettere snart! At depresjonen går å gjemmer seg, for godt!

    Tenker masse på deg ❤
    Ta vare på deg selv! Gleder meg til å se deg igjen 🙂

Legg igjen en kommentar

