Boyfriends Come And Go, But Tractors Last Forever

Standard

 

20130128_124557

Det er tragisk hvor lenge siden det er siden jeg blogget 😦
Jeg har bare ikke tid om dagen….jeg har ikke tid til meg selv nesten….samtidig som det er vel kun meg jeg skal ha tid til her..

Dagene går til mindre vasking, litt mer samtaler, og litt mer fritid….pusler ennå, vi er snart ferdig med den femte, (1000 brikker)..
1 samtale i uken med ass. enhetslederen, siden psykolog liksom var så utelukket fra starten av, men som nå den siste uken har blitt dratt inn i min behandling…snakker om no utredninger eller noe…haff, jaja er jeg ikke her for å få hjelp da? for bare ta sats….folk sier hu er ålreit, så jeg for bare tro på andre :p men ellers synes jeg samtalene jeg har med han andre, går drit bra! jeg trodde det skulle være rart å prate med en mann, noe jeg aldri hadde gjort liksom….men det går kjempe bra! han er ikke skummel akkurat, han er vel like høy som meg nesten :p men han er real, direkte, rettferdig og utrolig dyktig, han vet nok hva han driver med!

Så uten om det, så har jeg hatt min første ansvarsgruppe møte i forrige uke….det var over video konferanse, det var en merkelig greie egentlig….satt liksom i midten av to av kontaktene mine, en en svenske og en liten engelsk mann XD følte meg veldig mellom barken og veden…på sjermen var kontakten i kommunen, som jeg syntes var veldig vanskelig å se igjen…jeg savner henne utrolig mye!!! jeg så lite på sjermen egentlig, og ihvertfall minst mulig på henne….ellers satt fastlegen der og, men han har jeg ikke hat stort med å gjøre tidligere….jeg blir noe usikker etter en slik samtale, for det høres så fint og flott ut, alt fra A til Å om hva de kan hjelpe med, og hvor »bra» livet mitt » liksom skal bli»…men jeg ser jo rundt meg at det er ikke slik det er…ikke for noen….ihvertfall ikke mange….så hvorfor skulle jeg være et unntak ? men jeg tar det med små babyskritt, og tar 100% ansvar for egen behandling, for det er ihvertfall ingen andre som gjør det, og heller sku vel ikke det være nødvendig.

Så ja, dagene går til de samme kjedelige oppgavene, som er vasking og dekking av bor og bla bla bla….men også litt mer samtaler, og jeg er blitt mye flinkere til å legge fra meg litt av den » pliktoppfyllende passient» rollen….jeg er blitt mye flinkere til å ta lunsj pause da det faktisk er lunsj pause, og det er mye om ikke ALL takk til verdens beste nabo ( i treningsleilighetene):) vi spiller guitar hero og koser oss i fritiden….onsdag for to uker siden, gikk det litt over alle støvelskaft, da både jeg og ho var like i 100% på kvelden, så ingen sov egentlig…vi lå å hostet i vært vårt rom, omhverandre, og jeg var så urolig og sulten, at jeg lagde meg pizza halv 4 om natten, og hørte hun var våken så jeg inviterte henne på pizza også….det var kjempe koselig, satt i stua og spiste, med levende lys 🙂 det fikk noen konsekvenser neste dag så klart, da ingen klarte å stå opp i tide, men jeg kom meg opp veldig fort da de ringte ned til meg….men naboen min derimot, vel hun tror jeg våknet i 4-5 tiden på ettermiddagen :p

ellers fikk hun for seg en super god ide, om å lage buddapest kake halv 12 om natten her forrige dagen :p det var kjempe koselig, vi satt å spise kake som så å å si består av 90% sukker bare, kvart på 12 om natten, jeg hadde for lengst tatt medisiner, men lot det ikke stoppe meg :p det var litt kjipt å måtte stå opp 08 neste morgen da å….men vi kom oss opp begge to, og denne gangen var ikke de ansatte like sure, de syntes det var morsomt, samtidig som de synes vi er helt på trynet snål :p men slik blir det når man setter to jenter på 20 med ADHD i samme rom XD

 

 

20130203_085129

Har nå bodd 3 uker i treningsleiligheten, og det går jo faktisk ganske bra…
De siste to ukene har jeg vært ordentlig på bedringens vei etter en heftig influensa….nå begynner jeg å komme meg til hektene igjen.

20130205_182504

For to uker siden eller noe, var jeg på shopping på Nille, hvor det så klart var en del fine salg, så da ble det noen bæreposer 😛
Jeg klippet meg også, men det er hele to uker siden, at det snart ikke ligner ny klippet allikevel 😦

20130131_161922

En iskald dag i Januar, fikk vi den gode ideen om at vi skulle stikke ned på skolen og stå på skøyter. Det var kjempe gøy, og jeg klarte faktisk å stå ennå, selv om det er mange år siden sist jeg sto. er nok litt som å sykle,  har man lært det en gang, så glemmer man det ikke 😉

IMAG0582

Vi hadde med oss kakao og kjeks, og pledd 🙂 kunne ikke blitt bedre da:)

IMAG0578

IMAG0580


20130130_222921

 

Fikk super kul hettejakke i posten, av pappa, etter han hadde vært på tur 🙂

 

 

 

20130213_183216

på onsdag som var, kom det 12-14 brann men på besøk. de skulle bli kjent med området, stedet, og vandret rundt på området her en time eller 2.
Når det står to brannbiler rett ved siden av deg,kan man ikke unngå å måtte klatre litt på bilen….
Jeg klatret ikke høyt da, siden det sto en ansatt å så på, som ikke syntes det var like morsomt som meg, der jeg hang i stigen og lo og skreik at jeg ikke kom meg ned igjen XD Men det var vanvittig gøy, og hadde ho ikke vært der, hadde jeg klatret mye høyere 😀 


 

Nå er jeg på perm hjemme i leiligheten min, og det er bare sååååå utrolig deilig!!!!! jeg fikk perm helt fra torsdag til mandag kveld 😀 og det fikk to til, så vi alle kjørte sammen, og det er veldig ålreit, det gjør starten av permen så mye bedre enn å begynne permen fylt med tårer og angst og faen på en klad mørk buss holdeplass i gokk…

ingen store planer for permen egentlig…egentlig skulle jeg i Hafjell med en til, men det ble ikke no av, like greit egentlig….så i dag bare slapper jeg av, endelig tatt meg tid til blogging (tenk på det du!!) og lastet ned masse sanger, og tv serier, og ryddet i papirer, tent i peisen, og bare nyter alt rundt meg, for gud jeg har savnet leiligheten kjenner jeg….selv om det ikke er no spennende som skjer her..kanskje er det nettopp det jeg savner, at det ikke skal skje noe hele tiden rundt meg….

I kveld skal jeg shoppe litt, og muligens se idol med Dorthe? det blir ihvertfall kjempe koselig å se henne igjen 😀

I morgen tar jeg vel en tur til byen, ta sol, ta en kaffe eller to med en venninne eller to :p
Søndag tar jeg vel en reprise av lørdagen…
Mandag får jeg besøk av kontakten min i kommunen, hun kommer hjem til meg, det gleder jeg meg masse til, det er så lenge siden jeg har sett henne…sånn in real life….

Så er det vel bare finne veien tilbake til galehuset….. det blir sikkert greit da, å dra tilbake…

Men akkurat nå er det ufattelig deilig å være »normal» og ikke pasient, og bare se flere bygninger og biler rundt meg gjør meg glad 😀

Legg igjen en kommentar

