‘Den Stusslige Demonen’

Standard

Da har jeg sovet min første natt i treningsleiligheten her på bruket….det gikk bedre enn jeg forventet….det ble en hel natt i senga….selv om jeg utsatte å utsatte, for jeg har ikke litt lakenskrekk nei :p
vaska bad og soverom til halv 1 i natt, før jeg nesten besvimte  i senga etterpå…

i går satt jeg og en til å kjedet oss i lunsjen, og da fant vi en cd med ‘ den stusslige demonen’ …..det var en kort historie noen hadde skrevet….det var litt dyster underholdning….bra ord spill!!

Den stusslige demonen.

Av turbonello.

Dette er en historie om en stusselig tjener av Djevelen. Tjeneren er en stusselig demon og heter; Dé mon von Stusslison, og var sønn til Ensformig Gjenganger von stusslison. Begge to (både far og sønn), var avlet opp i helvete av to meget stusselige foreldre, som også hadde stusselige foreldre, og sånn går det i det i tidløse, det uendelige og kjedsommelige helt ned til enden av evighetens kjedlighet; skapt for å være kjedelige av ondskapens far, som syntes det var stusselig å se på dem alle, men som syntes dette i avgrunnen var utrolig ondskapsfull humor, og derfor så på at denne stusselige familien var stusselige mens han drakk kaffe med hånlatter i…

En dag da Dé mon von stusslison satt og kjedet seg, kom en snill Engel inn til sønnen til Herr Ensformig Stusslison og skulle se om det gikk an å få den lille djevelen til å glise, i alle fall så vidt det var, sånn at Engelen som var nysgjerrig kunne få se en meget stusselig tjener av Djevelen flire godt, selv om han kun ble skapt for det som bare var ondt var. Engelen hadde tatt med seg en bøtte med hellig vann som han vannhelliget demonen med for syndeskylds skyld og litt for morroskyld. Dé mon von Stusslison syntes overhode ikke at det var noe morsomt at; Engelen helte hellig vann over hodet hans… men fant et froterhånkle med ensformige farger på, og tørket det hellige vannet av seg sakte og kjedelig, slik at han ble like tørr som den kjedeligste vitsen han kunne tenke seg, og som han egentlig ikke så noe som helst vits i tenke på, forså å sette seg ned for å sture, sammen med søsteren Monoton langsom von Stusslison.

Da Engelen så det, tørket han av seg fliret sitt og spurte ”den stusseligste demonen av dem alle”, altså sønnen til Herr Ensformig og Fru Langtekkelig (som da moren hans het) om hvorfor han bestandig var så utrolig gørrkjedelig og stusselig, hvorpå han svarte med en slapp, flåsete og monoton stemme at; jeg orker nesten ikke svare på det, din slabbedask! fordi det er slitsomt og bruke stemmebåndet på en sakelig og god måte på en snill Engel… da foretrekker jeg det stusselige og langtekkelige, ettersom jeg ble skapt til å kjede livet av meg av Faen sjøl, for en evighet siden..

 

2 responses »

Legg igjen en kommentar

