Den Siste Tiden….

Standard

20130119_125457

Lørdag 19 Januar, besøkte jeg en venn på Dps, og det var kjempe koselig det 🙂 veldig stille der, så jeg kjente at jeg savnet ikke stede….jeg var bare veldig glad for at jeg kun skulle på besøk der, og ikke noe mer en det :p
Også er det alltid koselig å se igjen kjente fjes blant de ansatte 🙂 hun som var med å kjøre til Feskjær siste gangen, var der, og det er alltid koselig å prate med henne 🙂

20130119_191531

Lørdag 19 Januar og alkoholen har funnet sin rette plass på bordet:) Kjempe koselig ‘sen’ feiring av Dorthe sin 20 års dag, og kjempe koselig å se igjen Edel, etter et helt år!! det er jammen lenge siden,men det var kjempe koselig å se igjen alle sammen 🙂

20130119_191548

Jeg fant fort ut hvor det lønte seg å sitte under vorset ^^

20130119_202120

Etter mye om og men,tror jeg det ble noen fantastiske gode strawbery dacerys 🙂

20130119_202127mmmm <3<3

20130119_202247

20130119_202936

Det var en knall fin kveld, med masse synging, drikking, og festligheter ^^
Det var ihvertfall utrolig koselig å se igjen alle kjente!!
Jeg blir små sentimental da jeg er med på slikt…jeg tror vær gang at jeg er blitt »for gammel» for slikt, og at jeg ikke kommer til å ha det noe gøy, og ihvertfall ikke kommer til å drikke osv osv….men vær gang blir jeg overasket…
Man kan ikke unngå å ha det så ålreit med så fantastisk fine mennesker 🙂
Jeg føler jeg kan være meg selv totalt, uten å bli dømt, og selv om jeg ikke bor i byen for øyeblikket, og er ufattelig dårlig til å holde kontakten men alle uten for »den lille verden på fjellet», så er jeg ikke glemt liksom! og det er som at jeg aldri har reist 🙂

Tidligere på dagen, var jeg jo å besøkte en venn på Dps, også var jeg i byen en tur, å tok en kaffe med to venninner fra gågruppen i høst. Det hadde jeg gledet meg masse til, og vi hadde jo såååå mye å prate om at tiden den bare fløy fra oss. veldig koselig at dere ville møtes da jeg var i byen, og at dere ikke hadde glemt meg 🙂 for jeg har ikke glemt dere, jeg tenker på dere masse, og savner dere noe helt vannvittig:( men kansje er dette en god ting, at jeg har så mye jeg savner her hjemme, at jeg ønsker å være hjemme mere, for det er jo her jeg skal bo tilslutt uansett :p jeg satser på at det er en bra ting!!! og alle dere fantastiske mennesker rundt meg som bryr dere, dere gjør alt vært det!!! absolutt alt!!! den viktigste faktoren i livet, selve drivkraften ! ❤
Jeg har desverre ikke fått besøkt alle jeg ønsket, men så kan jeg bare være på ett sted om gangen, selv om jeg kunne ønske jeg kunne være overalt til en hver tid….men jeg får ha noe tilgode, og ta igjen 🙂

20130106_141857

Ellers noen bilder fra de siste ukene som har vært, hvor jeg ikke har blogget…..
Dette puslespillet fikk jeg til jul, (tusen takk Gro) på 1000 brikker, og den ble ferdig på 3 dager 🙂 mestring det ^^
Fikk teipa bak med sølvteip, og no lim aktig på forsiden…men rammen mangler…jeg finner det ingen sted 😦 men den skal rett opp på veggen så fort jeg finner en stor nok ramme 🙂

20130113_111820

Forrige Søndag, 13 Januar, var det søndagstur til Valdres Alpinsenter….det var bare helt topp!!! nydelig vær, -10 grader i bakken, og kremen av kremen som selskap 🙂
Var to av gutta jeg bor med, en passe kul ansatt ( 😉 ) og meg som dro på den beste søndagsturen noen gang!
Bilturen var lang som alltid, men det var koselig for det 🙂
Sist jeg sto på blades, i Hafjell, var vinteren i fjor, og det ble to turer fra toppen og helt ned, på to forskjellige dager…:/ tårene sprutet og blodkarene i beina eksploderte vel nesten de å…..

Men denne gangen skulle jeg bare presse meg litt mer, og det er sikkert den eneste måten å få det bedre i føttene når man står, ved å trene opp musklene i beina og føttene…er nok forjeg var utrent / er så utrent, at det gjør så vondt….
Men jeg klarte hele 4 turer i bakken på 4 timer 🙂 det er jeg mer en fornøyd med 🙂 klarte også pushe meg selv til å ta t-krok heisen alene en gang, selvom jeg hater det!!! masse faen med å få tak i den i starten, men da man omsider får den på plass under rompa, så går det av seg selv :p

20130113_142007

Var en fantastisk fin tur, som definitivt er noe jeg vil huske lenge….var veldig trist når vi skulle dra, og vi alle var så mega forøyd med dagen og slitne….jeg følte en merkelig tilhørighet for en gang skyld, og ville ikke at det skulle ta slutt 😦
Siste gangene jeg har stått, har jeg dratt alene og det er jo faktisk ikke like morsomt…ser jeg nå…

20130113_170042

Utsikten utenfor svingen….her kan jeg stå mange timer å bare stirre ut i luften…ut mot himmelen….
det er fredfullt, helt stille og man føler seg så liten en liten stund! 
20130115_200818

Det var baketid i svingen denne uken, og jeg som aldri har bakt gjærbakst før da….jeg gledet meg ikke veldig for å si det slik….
Men jeg fikk kjempe god hjelp av en jeg bor med, og da gikk det lett som en lek….
Vi var veldig spente på om de ville være spiselig da, siden de ble veldig veldig store…

20130115_205548

Hverdags spenning…..jeg skulle skjære første skiven i det nystekte brødet…..*dunk dunk dunk*
Fy flate den var både gjenomstekt, og den smakte fantastisk godt!!! DET VAR SPISELIG!!!
20130116_113628

Sånn ellers i livet….så går mye av hverdagen til å gjøre oppgaver som står på listen, som for eksmpel vaske, stryke rydde,dekke bord osv osv….Men siden jeg har et litt anstrengende forhold til disse oppgavelistene, og har en tendens til å holde på som en duracel kanin, og desverre ikke slippe andre folk til, så har jeg fått noen avlednings oppgaver, eller til og med arbeids nekt noen ganger….-.- da føler man seg passe smart gitt^^

Jeg har da fått lov å begynne å støpe gips figurer, og det synes jeg er litt spennende da….aldri gjort det før….jeg øver meg på å male på noen figurer som alt er støpt, og merker at jeg er helt på tryne når det kommer til finmotorikken…:/ men sikkert lurt å øve på det å…..practice makes you perfect….

20130118_120731

20130116_122352

Etter jula endelig var over, og ting har begynt å roe seg litt, og komme mer til hektene igjen, har jeg også begynt å slå meg mer til ro…
bodd 5 uker i svingen, og jeg har blitt flinkere for hver dag som går, å faktisk bruke svingen mer….hele forrige uke, borsett fra fredag, klarte jeg å gå ned i svingen hver lunsj pause!!! det er utrolig!! jeg som pleier å stå å henge rundt oppvasken i lunsjpausen….på tirsdagen glemte jeg til og med at det var jeg som hadde oppvasken etter lunsj, og fant ikke ut av det før kl 13, da gruppetiden faktisk begynner igjen, og faktisk da man skal begynne på oppvasken :p tror jeg virkelig at det ikke skal være nok td til å få det gjort, om jeg begynner kl 13, i stede for å gjøre det i lunsjen? hah.!! noe så dumt….

Jeg kjøpte meg en 32″ Tv på CDON.com i romjulen, som omsider kom frem….for 1600 kr, synes jeg at jeg kunne meg det….
Så var jeg hjemme på dagsperm i romjulen, og hentet ps3 og noen spill, så nå har det gått en del tid til å spille…ikke så mye som jeg trodde, eller ønsker egentlig, men akkurat passe….har ikke fått høre noe klager ennå ^^

Kjøpte en kontroll til, og little big planet, og nå nylig to nye spill til….samtidig kjøpte jeg noen mobildeksler, da de kostet et sted mellom 20 og 60 kr pr stk….alt får du på miniinthebox.com eller lightinthebox.com 🙂 genial side, takk til Thale for å introdusert det til meg 🙂
20130116_122456

20130116_165233Bestilte på CDON.com forrige helg tror jeg….nok et »trøste kjøp»….gud veit hvorfor….-.-
Noe var det jeg ikke var tilfreds med, men hva, det husker jeg ikke, og ante sikkert det da jeg kjøpte dette heller….-.-
Men det var ikke så grusomt dyrt da…..SSX spillet og Carbon var 300 kr eller noe til sammen…også fikk jeg sesong 1 av Solsidan for 99kr som tilbud hvis jeg hadde et produkt i handlevognen… 🙂
Når skal jeg få tid til alt dette? det er et godt spørsmål….

Jeg har begynt å spille SSX, men jeg kjenner ikke så vannvittig glede, eller mestring eller neo annet egentlig ved å spille….men kanskje jeg skal prøve å være litt mer »tilstede» i spillet da jeg spiller, si stede for å sitte å tenke på alt annet jeg burde gjøre i stede for å spille….

Ellers har jeg vist satt meg mitt første konkrete mål, en sånt mål med dato liksom!!! jeg som aldri setter dato eller tid på noe, for jeg tror jeg aldri klarer det….selv om jeg alltid klarer det…-.-

Førerkorte er vist det nye prosjektet da…
tror jeg har tatt mer en 1 stor bøtte vann over hodet….:(
Det stresser meg….engster meg unødvendig mye….tror jeg ikke får tid til noe….tror ikke jeg får tid til meg selv, til andre, til å leve, til å få gjort alle plikter som jeg liksom tror folk forventer av meg, som det egentlig bare er jeg som forventer…eller forlanger av meg selv…
disse skyhøye  u skrevende kravene jeg stiller…..de er fienden…de er djevelen sjøl…. de er hindret i livet…

Nå er det søndag, og jeg skal snart tilbake…:(
Jeg gledet meg utrolig mye perm denne helgen, for jeg kjente at jeg ville bare komme meg vekk fra det stede!!! og den følelsen var såååå mye høyere en frykten for å komme hjem til leiligheten, så derfor holdt jeg på den gode følelsen og dreit i angsten 🙂
Det har vært fantastisk godt å være hjemme 🙂 godt å glemme »pasientrollen» en liten stund 😀

Ryddet, vasket klær, være sosial vær dag, sett på tv, sovet lenge som faen, og bare nytet livet, og slappet av 😀 det er alle de tingene jeg ikke får gjort når jeg er innlagt….alle de tingene jeg savner….savner livet faktisk!! :/ men det varer ikke kjempe lenge….

Nå har jeg til og med fått tid til å blogge som bare det!!! 🙂 hihi, nå er jeg veldig glad 🙂 gått å hengt over meg denne bloggingen….og det mer og mer for hver dag som går….men nå har jeg tatt igjen litt for kansje en uke eller to :p

prøver å ikke la det gå så jævelig lenge mellom vær gang, men som sagt, tiden venter ikke på meg, og jeg venter ikke på tiden!

Så selv om jeg har masse ting å drive med, nok å sysselsette meg med, og det ikke er noen fare for at jeg skulle komme til å kjede meg….så er det ikke alltid like greit…
Det er gode dager, og det er dårlige dager….selv om det tilsynelatende virker som jeg alle dager er like gode, og jeg smiler og sier alt er greit, så er det ikke alltid det…

Jeg må bli flinkere til å si hvordan jeg virkelig har det…ikke bare pynte på fasaden….den helvetes fasaden jeg iriterer meg så over, også gjør jeg akkurat det samme selv….

Men jeg har funnet ut at jeg er ikke i kontakt med meg selv lengre….jeg har mistet meg selv på en måte…

Hvem er jeg?

Hva føler jeg?

Det er for lettvint å gå i autopilot, og svare det samme hver dag …. » det går bra»

Det er ikke smertefullt…det leder ikke til flere spørmål….det er fort gjort….

On that note….

Nå må jeg pakke….og traske opp til DPS en tur igjen, besøke kompisen, og de ansatte kansje, om det er noen ålreite :p også skal jeg på lang biltur tilbake til galehuset :p hihi….

Legg igjen en kommentar

