Av-Pusles

Standard

 

Det går lenge mellom slagene….

 

Nyttårs feiringen var rolig, og grei…..startet det nye året med feber og nå sitter jeg her en uke inn i det nye året, med virus infeksjon og »elsker» livet…

 

Det har gått mye i pusling den siste uken….en annen pasient hadde kjøpt et puslespill på dragenshule.com, på 1000 brikker, og vi starta på Nyttårsaften, og ble ferdig på Fredag 4 Januar….

 

20130104_154732

 

Det hele startet med at jeg bare skulle hjelpe til litt, før jeg da fikk høre at noen av de ansatte mente vi aldri kom til å klare dette, og dette var å ta vann over hodet….:/
Jeg tenner alle plugger, og virkelig går inn for å klare dette FØR kontakten min kommer tilbake fra ferie….vi har jo jaggu god tid da, to uker igjen liksom…

Men jeg må få lov å skryte litt da, når to personer med ADHD klarer å fullføre et puslespill på 1000 brikker, på under en uke!! så klart skjedde det værste som kan skje når det kommer til pusling, nemlig at den siste brikken MANGLER!!! hjeeeeeeeeelp!!!!

Vi får se hva vi gjør med det….men bilde skal vel til slutt limes og rammes inn tror jeg…

 

20130105_123722

Jeg fikk jo puslespill til jul også, og nå har vi startet på det…også 1000 brikker…

Det er ganske vanskelig, da det er veldig mange like farger, men det går fort i svingene…..nå har jeg god hjelp fra en til medpasient, så denne går nok på under 6 dager 🙂

vi begynte på Fredag, og nå er det søndag morgen, og slik ligger det an nå…

20130105_170119

 

Samme ide her, lime og ramme også henge på veggen 😀

gleder meg til det er ferdig!! og gleder meg veldig til å se ansikts uttrykket til kontakten min når hun kommer tilbake :p

det begynner å gå litt rundt for meg med alle disse brikkene, jeg drømmer om pusle brikker om natten…ser dem for meg til en hver tid….nakken og ryggen har virkelig fått trent seg, og en medpasient har muligens utviklet en »pusle muskel» i nakken :p
Jeg tror det er på høytid med av-pusling….før det går på helsa løs!

 

ellers kom det meste jeg hadde bestilt på nett i romjula, frem på fredag….den nye playstation kontrollen, og little big planet spillet, og en hau med mobil deksler 🙂 TV’en deri mot står vel på postkontoret på gamle adressen…litt kjipt, da jeg veldig gjærne skulle hatt den snart, så jeg kunne begynt å spille -.-

Men da er det veldig greit med snille medpasienter, som låner tv’en sin bort, slik at jeg kan stå opp klokken halv 5 å begynne å spille little big plannet,,,,,

20130106_044536

 

Okei, nå ser ikke rommet ut egentlig, men samma det 😄

I dag blir det vel bare å slappe av så mye som jeg kan klare….må prøve å samle sammen litt energi til morgendagen, da det er påan igjen med hardcore hverdag! 😛
her skal det vaskes og rulles til armene detter av…..-.-
Men så skal jeg også ha samtale med »sjefs kontakten» min i morgen ( om han holder det han lover…) jeg gruer meg som bare det, da jeg må prate alene med han, og egentlig ikke har noe å si, selv om det var jeg som forlangte en samtale, nå som det snart har gått 4 uker uten å ta en prat med noen av de ansatte..-.-

Men nå går jeg å vasker klær, pusler, kansje spise noe, spille spill, og se film !:D

 

blogges!

4 responses »

  1. Hahaha, som kommentaren før meg «Pusle muskel», OG avpusling!! Ler meg skakk!
    Men uansett, så flinke dere er!! Pusling er jo kjempe gøy 🙂
    Hehe, jeg husker selv jeg var med å puslet på et gedigent beist av et puslespill når jeg var oppå der.. Folk ble imponert over staheten min, for jeg skulle på død å liv vise at jeg klarte det umulige!!
    Så ble det jo en kjempe god mestringsstrategi når ting ble vanskelig også 🙂

    Veldig stilig det øverste bildet forresten! Jeg har et pirates of the carribean puslespill jeg har puslet..tja, ivertfall 20-30 ganger på 1000 brikker. Liker herlig hver gang å beføle ansiktet til Johnny Depp 😉

    • hehehe :p

      det er jo drit bra terapi når ting er gått litt i stå :p
      men nå har jeg vært snart en uke pusle-fri og det er ikke ille det heller kjenner jeg :p men snart kommer det noen flere på vei 😛 noen syyyke puslespill på 4000 brikker rundt om kring, en i stua, en på bilijardrommet….tja…sikkert flere 😛

  2. Digga den delen vor dere viste hva dere klarte når dere fikk høre at dere ikke kom til å klare det, da koste jeg meg :)))
    Var fine bilder og godt gjort, er litt ok å sitte med puslespill, god terapi og fin måte å ha noe annet å fokusere på og ikke minst mestring 🙂

    Klemmer ❤

Legg igjen en kommentar

