Min Første Tatovering!!

Standard

i dag var dagen!!!! jeg hadde gruet meg i 14 dager, og ennå så hadde jeg ikke backet ut…helt utrolig!!!
Jeg gruet meg ikke i går…ikke i natt….
I dag tidelig hadde jeg ikke tid å grue meg…da jeg sto opp halv 10, gikk det en snau halv time før brann alarmen gikk i hele blokka….
det var noen skremmende minutter :p på vei opp igjen, ble jeg halt inn av naboen, som ville vise meg leiligheten som de da skal selge…så jeg ble pratenes med de i 45 min….rakk ikke lunsj pausen til Dorthe, men jeg prøvde…jeg gikk dit, for så å måtte snu 😦
Rakk å skifte, for så å dra på trening….spinning gikk unna, og det gjorde styrke treninga også…

først da jeg satt meg i bilen etter trening, gikk det opp for meg at jeg hadde 1 time til jeg skulle tatovere meg…jeg løp hjem, skifta igjen, for så å gå den lengte turen ever igjenom gågaten….den har aldri følt lengre…følte jeg gikk den grønne mil 😛
jeg var skrekkelig nervøs der jeg sto utenfor og skalv….
heldigvis hadde jeg med meg tre fantastiske »supportere» som distraherte meg med både prat og artige bilder osv 🙂 tok en test uten blekk, og det var ikke vondt, så jeg satset alt, og gikk for å ta den på håndledde…
Tatovøren var kjempe flink, og designet det for meg, utifra tre bilder jeg hadde gitt ham…plukket ut de detaljene jeg ønsket fra hvert bilde, og da ble resultatet slikt:
image

Anchor Meaning
While the earliest forms of an anchor being used as a symbol harkens all the way back to the early Christians. They would often use the anchor as a hidden symbol for the cross. This was often used to show that they were Christian while escaping persecution from the Greeks. The anchor tattoo design has become a symbol for stability and a strong foundation. If you are looking for something to remind you to stay grounded or want to symbolism a particularly stable or grounding relationship that you have then an anchor tattoo design might be something to look into.
Anchor Tattoo Meaning at-a-glance:
• Hope
• Safety
• Fidelity
• Stability
• Security
• Salvation
• Good Luck
• Steadfastness
• Ocean/Sea/Waters
Anchor tattoo meaning also has ties in Christian symbolism. Most anchors have a top-bar that looks like a cross, and therefore hearkens to the traditional Christian theme of salvation and sacrifice. This was particularly useful during dicey times when abiding by Christian faith was risky business. In these times, an anchor was used as a symbol instead of the cross to identify oneself as a Christian in a secretive way. 
As an anchor is dropped in order to gain stability on troubled waters – this is synonymous with an anchored faith. Hebrews 6:19 touts: “We have this hope as an anchor for the soul, firm and secure.” in reference to the consistency of Gods unwavering presence in the hearts of men.
The anchor was an early Christian symbol commonly found in the Roman catacombs as a symbol of the hope we have in Christ beyond this life, and is a fitting inscription for a Christian tomb. The symbol doubtless comes from this verse:
«We have this hope as an anchor for the soul, firm and secure. It enters the inner sanctuary behind the curtain, where Jesus, who went before us, has entered on our behalf. He has become a high priest forever, in the order of Melchizedek.» (Hebrews 6:19-20)
One of the oldest of the symbols of the cross is the anchor. Originally a symbol of hope in general, the anchor takes on in this way a much higher meaning: that of hope based on the Cross of Christ. The similarity of the anchor to the cross made the former an admirable Christian symbol.

image

jeg hadde bygd opp så mye nerver og angst for dette at jeg hadde jo forventet meg en uutholdelig smerte…
forhørte meg med en del folk, og lest x antall skrek historier fra folk som har tatt det på dette stede…det er en av de værre stedene i følge google 😛 når sant skal sies, er vel ikke smerte på dette område »heeeelt nytt for meg», men fremdeles jeg var i tvil…så fort jeg hadde kjent den lille test prikken (uten blekk) var alt greit…jeg klarte faktisk å sitte heeeelt rolig i stolen i hele 30 min det tok…jeg som satt å rista med hele kroppen, bare minuttene før jeg gikk i stolen…det er ganske godt gjort for en med ADHD må jeg si 😛
styrte unna å ta no ekstra beroligende osv, selvom det var planen, men jeg trengte absolutt ikke det, og heler er det vel egentlig ikke lov 😛 måtte jo signere under på at jeg var over 18, og ikke påvirket eller ruset av noen slag 😛 og det kunne jeg da fint signere under på :p eneste jeg hadde nok av innabors var kaffe og røyk 😛

nå er det gjort, og det har ikke heeeelt gått opp for meg ennå 😛 jeg er mest av alt akkuratt nå stolt over at jeg mestret smerten!!! men såklart, jeg er jo stolt over å ha tattoveringen også 🙂 krysser fingra for at jeg klarer å holde stellet vedlike, og at den ikke blir ødelagt 😦
noen hvite flekker vil forekomme, pga gammle arr under, men det var ikke no problem å komme tilbake om 4-5 uker å fylle det 🙂 så det blir bra 😀

ellers dro jeg på zumba »party» kl halv 6, så det var da treningsøkt nr 2 for dagen 🙂 litt dum ide egentlig, da jeg ble svett og teipen begynnte å dette av, men jeg holdt godt på den, til timen var over, og stakk inn på europris og fikk kjøpt meg grønnsåpe 🙂 så nå er plasten av, og tatoveringen vasket 🙂

i morgen er det »D-DAY» tror jeg….jeg gruer meg som et helvete….men jeg er også overlykkelig over mestringen fra i dag, at det demper litt angsten for morgendagen! 🙂 gruer meg nesten mest til å måtte opp tidelig…ska være der kvart over 10, jeg synes det er litt i det tideligste laget…jeg gruer meg altid mest til det å måtte stå opp om morran :p

skal spise nå, før sulten tar meg helt…så blir det senga gitt^^

 

 

2 responses »

Legg igjen en kommentar

