Ut Med Det Negative,Inn Med Det Positive

Standard

Noen ganger må jeg klype meg selv i armen for å kjekke om jeg egentlig lever….
Er dette virkelighet, eller er det bare drøm?
Til tider virker alt for godt til å være sant….skal det virkelig være sant at jeg har klart meg så bra så lenge? på onsdag er det 5 måneder uten akutt hendelser…det er litt rart å tenke på…jeg har klart meg så lenge uten å fyke inn og ut svingdøren….
Det føles godt! selvfølgelig føles det kjempe godt ut! Det er ingenting som minner deg mer på hvor psyk du er som når du er inn og ut de dørene….
Det kjennes veldig godt å ha klart seg så lenge uten dette…jeg vil forsette å nyte det, og så klart jeg går ikke å venter på at det skal skje, for jeg vil ikke at det skal skje!!  det hadde knust meg totalt….skam, og tap av kontroll ville knust meg helt…det ville tatt dobbelt så lang tid å bygge meg opp igjen…om det engang hadde vært mulig da…
Men man skal ikke fokusere på det negativet i livet, man skal jo se frem over, og huske på mestringen, og positive tanker 🙂
Lett å si man skal gjøre det, og jeg kan fint fortelle alle andre at de skal….men å ta mine egne »gode» råd, det er jeg ikke noe flink til…
Men noe rett må jeg ha gjort også, siden jeg har klart meg i 5 måneder?
Jeg skal ikke ta all credit så klart, for jeg hadde vært sjanseløs mot meg selv, uten en utmerket oppfølging rundt meg….evig takknemlig til dem alle, and i owe them my life (bokstaveligtalt)

Jeg er langt i fra ennå, til å nå målet…men jeg er et steg nærmere enn jeg har vært på lenge…enn noen sinne kansje…?

Jeg så ikke engang veien foran meg før, og nå ser jeg ihvertfall en smal liten sti under mine føtter…helst vil jeg se stien under et flonkende nytt par Nike free run +3 joggesko, men alt kan ikke skje på engang….

Min tidligere (nå gammle) tankegang om meg selv, er lagt bort…jeg tror ikke lengre jeg er helt forskrudd i hodet, og ikke fortjener å leve….det er vel fremgang bare det?? Det er tider selvfølgelig hvor jeg stusser over min egen eksistens, og hva jeg egentlig driver med her på planeten Tellus…..Men disse øyeblikkene kommer med større og større mellomrom, og forsvinner fortere enn tidligere…
Jeg lar meg ikke drukne i håpløsheten av det hele, men bruker begge hjernehalvdeler jeg har blitt gitt, for så å komme frem til en mer rasjonell og realistisk tanke….
Det betyr ikke at jeg ikke har vanskelige og tunge dager innimellom…dager som krever alt av meg, og mer….mer en jeg tror jeg har å gi….Dager hvor jeg også trenger å være svak…trenger trøst…trenger å få slippe å være den sterke.
Jeg er så utrolig mye bedre rustet nå, til hva som venter meg i fremtiden, enn jeg var i mai….da var jeg ikke rusta engang…da hadde jeg vel ikke engang en sokk på foten…jeg hadde nok klart det da å, men det ville vært en mer krevende vei å gå…den ville vært lengre og brattere…..Nå har jeg gått mange skritt selv, og er på god vei, så veien fremover kan jeg bare håpe på at vil bli noe lettere….
Jeg kan ikke forutsi hvordan det vil komme til å bli, for jeg aner jo ikke….verken er jeg tankeleser eller synsk…men selv om jeg ikke vet hvordan veien kommer til å bli, så er jeg forberedt på både oppover og nedover bakker! Mangler bare noen gode sko å ha på beina før jeg setter ut på reisen…

 

I dag har vært super flink å gått til trening for så å trene 🙂 *klapp på skulderen*
Jeg var kjappere ut av sengen i dag en fleste mandager, og jeg tok meg til og med tid til å spise noen skjer med restmate fra gårsdagens middag 🙂 så det går jo faktisk fremover da !!! sakte kansje?? for fort? muligens….men jeg kjenner fremskrittet, og det gjør godt!!
Så er det bare å huske å minne seg selv på at man er ikke ustoppelig! jeg er ingen superhelt, og heller må jeg ikke tro jeg er det…for sa smeller det….hardt…
Det kan være vanskelig å skille positiv fremskritt, og det å presse seg for fort og for mye….
Jeg kjenner det…så alt for mange ganger…og det ender som regel i fortvilelse og skuffelse, men ikke så stor at det ikke går an å reise seg fort opp igjen….Med noen positive og fornuftige ord fra kontakten min, er det utrolig hva som ikke lar seg ordne 🙂
Undervurdert totalt, og takknemeligheten strekker ikke til for jobben hun gjør!

Man glemmer ofte hvilken dag det er i uken, når man holder på som en jo-jo….jeg har virkelig surret meg godt rundt i disse dagene….mandag er fredag, og fredag er tirsdag osv osv…ennå godt jeg har kalender på mobilen!! Men jeg har nå faktisk fått med meg at det er mandag i dag….etter trening i dag, så kjente jeg virkelig jeg hadde trent armene…slik går det når man tror man er superhelt med superkrefter :p
Kom meg på butikken til og med, og faktisk så var det en av de mer fornuftige kjøpene på lenge!!! ikke kjøpte jeg brus, ingenting faktisk!!! ikke engang julebrus 😦 jeg har ikke brus hjemme i det hele tatt nå…føles rart…kommer vel til å tørke ut :p
Jeg kjøpte ikke potetgull denne gangen heller…herreguud det er lenge siden jeg har spist potetgull….må være 2 mnd siden jeg kjøpte potetgull….jeg synder litt, og falt for en dum reklame på rimi, for 2pk safari kjeks:/ men det er ikke det værste jeg kunne kjøpt….ellers kjøpte jeg middagsmat bare 🙂 flinke meg!!! synes hvertfall jeg da.. 😛

Nå skal jeg slappe av 2 minutter, før jeg og Dorthe skal dra å trene på Elexia, før vi skal se farmen sammen 🙂
Tenk det ja….jeg skal ned på Elexia…herreguud, jeg har ikke vært der siden juni, og da var det for å fryse abonomange i 2 mnd…:p ellers så har jeg ikke vært lengre en kassen, siden februar….jeg skal si opp abonomange nå, nå som det går ut uansett…jeg har ikke råd til å være støttemedlem lengre, og heller så gidder jeg ikke… :p

så……terningkast for dagen i dag (hittil) = 4 🙂

2 responses »

  1. Terningkast fire er ganske bra!
    Noen ganger kan det være lurt å evaluere seg selv for bedre å se at det er en framgang. Det er så lett å bli blind for det.

    Flott at du klarte å unngå brus og chips, det er ikke lett å kvitte seg med uvaner, men når en klarer det skal en skryte av seg selv. Med framgang blir det mer framgan!

Legg igjen en kommentar

