Helgen <3

Standard

 

 

Da er det Søndag kveld igjen..
Det kommer alltid fortere en forventet, og fortere enn ønsket -.-

// Privat – stasjonen på fredag (instagram) //

 

På fredagen var jeg ganske spent på hvordan dette skulle gå…siden det er 4 mnd siden sist jeg var i hjembyen…
Tog turen ned gikk bra…sett bort i fra en litt ubehagelig situasjon mot slutten av turen….
Skulle på do, og i den gangen hvor do’n er, så sto det en ung jente å kranglet med konduktøren ang sikker en ubetalt bilett eller noe…om hun var beruset eller ikke, aner jeg ikke, men hun var hverfall ikke helt med 😛
Forran do døren sto det en ennå mer ustabil mann og hang og skapte seg, og var i seg selv mer en nok til å kalle frem den væreste angsten i meg…mens jeg måtte stå der da og vente på at neste man skulle bli ferdig, så var det en annen ung gutt som var mer utålmodig enn meg, så han pissa likegreit i søppelkassen på veggen….det med konduktøren stående vedsiden av….den unge jenten som kverulerte med han, var hvertfall såpass tilstede at hun fikk med seg det :p

// privat – kryssordløsing på fredagkveld (instagram) //

 

Gikk av toget på destinasjonen, og kjente med engag at jeg savnet absolutt ikke dette stede….ret og slett litt uvell av hele stede….savnet ikke de grøne bussene, savnet ikke de dumme ungdomene, savnet ikke uteliggerene, og heller ikke de ‘gamle grisene’ 😛
Etter at angsten ble satt virkelig på prøve i 30 minutter, ble jeg heldigvis henta, og kom meg trygt i hus hos broren min 🙂

Hadde en koselig og rolig kveld, med tv-kos og god mat 🙂
Da feilet det hvertfall ikke noe med appetitten min 😛

På lørdag var det ganske fint vær om jeg ikke husker helt feil?…Vi var trege med å komme oss ut av huset, men da vi omsider kom oss ut, dro vi på shopping…jeg endte opp med å kjøpe ny mobil…litt vel impulsivt kjøp, men det var nok på tide å kjøpe ny mobil snart…en hvor folk faktisk kan høre hva jeg sier, uten at jeg må skrike å ha på høytaler 😛

Så jeg er vel en litt stolt eier av den nye Samsung Galaxy S III….for første gang er jeg helt ‘med’ og holder følge med teknologien og nåtidens mote 😛 Kjempe fornøyd med den, selvom den er overkomplisert og litt stor, men det er en vane sak 😛
Jeg hadde egentlig ikke råd til å kjøpe den, og heller ikke det dyre (veldig fine) covere til den….Slik er det når man bare handler på innfall og implus…jippi 🙂 jeg er sååå fattig nå resten av mnd, at jeg neste vil grine 😦 fader ass at jeg er så dum å ikke kan bare styre unna impulsen…jeg hadde klart å holde meg unna å kjøpe den på nette i snart 3 uker, men det eneste som holdt meg igjen da var at jeg ikke gadd å vente på å få den i posten, da jeg er så sykt utolmodig å vil ha den i samme sekund jeg betaler….Men nå som jeg var i butikken, og den bare sto der i butikken og ropte på meg, så kunne jeg ikke motstå….

 

 

 

 

 

 

 

 

Akkurat slik som bilde, borsett fra at mobilen min ikke er hvit.

Så etter et par timer rundt på kjøpesenter, gikk jeg frivilig å sto ved bilen i garasjen i sikkert 30 min, og venta på dem….da hadde jeg absolutt fått nok av kjøpesentere at jeg ville heller stå å fryse enn å gå rundt i ring der….men jeg syntes jeg var flink, jeg holdt ut 2 timer, og det med helsa i behold 🙂 *mestring* 🙂 #thatfeeling 😛

kom hjem igjen, og det luktet fårikål i hele huset…namm!!! endelig skulle den ikke bare stå å koke og sees på, nå skulle den endelig spises 😀
Med skal vi danse, og fårikål, kunne dette neppe være en dårlig lørdag 🙂
Jeg er ikke noe film menneske egentlig, eller bare i veldig godt humør, får jeg lysten og inisiativet til å se en film….så da vil skulle se ‘snow white and the huntsmen’ på kvelden, var jeg som alltid skeptisk…eventrfilm med bare masse overnaturlige spesial effekter, og masse kostymer og action?? ikke helt min greie….vi ble enig etter mye om og men, at jeg skulle gi det en 20 min sjanse, og hvis jeg ikke likte det, så kunne vi skru den av :p hahahaha, tro meg, jeg prøvde å ikke like den, men klarte ikke…jeg var blitt revet med etter 10 minutter….-.-
Så all in all- en grei film…..Mer stolt over det faktum at jeg klarte å se den filmen, etter at Dorthe har prøvd lenge å både lure meg til å se den, prøvd å tvinge meg til å se den, og til slutt gitt opp 😛

 akevitt er fremdeles ikke så veldig godt….ønsker jeg å brenne alle samksløker så skal jeg huske på at akevitt er svaret…
Jeg tviler på at det er noe man lærer seg å like med alderen også….for har jeg ikke likt det til nå, tror jeg aldri jeg vil komme til å like det…ikke at det er dumt egentlig…Jeg har da fått se hva akvevitt gjør med andre 😛

Søndag kom plutselig, trist nok som det er….Da jeg våknet kl 9 i dag, ønsket jeg bare at det ikke var søndag ennå….er så typisk meg, at når jeg først har kommet meg ut på tur, og ferdig med togturene, så synes jeg jo det er veldig koselig å være på besøk hos familien! 😦 Ennå et hint fra Gud om at jeg må sette i gang å få lappen snart….jeg vet jeg må, og jeg vil, og jeg SKAL!! jeg er så lei av all venting, og ubehag og hvor fanget man er når man kjører offentlig transport…

En langsom start på dagen, ikke noe stress, bare slappet av, spiste frokost med nivøen min som forresten har blitt kjempe flink til å spise selv med skje 🙂 *tante er stolt* 🙂

Litt senere var det bursdagsfeiring for niesen min og han eldste storebroren min. Det var kjempe koselig å se dem igjen, og altid like koselig å få masse klemmer av nivøen og niesen min ❤ de er bare så herlige, vet ikke hva jeg skulle gjort uten dem 🙂 de får meg til å føre meg så absolutt verdt for bare å være meg…da kan vi snakke ubetinget kjærlighet!!!! bare å se hvor glad de blir da jeg kommer, og vil vise meg både det ene og det andre, og prater i munn til hverandre, til ørene nesten detter av….det er så koselig (for en liten stund ) 😛
Det gjør altid litt vondt å måtte dra fra dem, men slik er det når jeg bor så langt borte og livet er blitt slik som det har blitt…:(
Jeg får så vondt når de spørr med sine ‘valpeøyne,og ydmyke stemme’; hvorfor det  går så lenge mellom vær gang vi sees…
De vet akkuratt hva de skal si, og hvilke kanpper de skal trykke på for å pine tanten sin 😦 </3
Men men, det må være vondt før det kan bli godt, sies det….så jeg får bare pine meg igjennom de neste mnd og huske på at dette er for at jeg skal få det bedre!!!  med et bedre syn på livet, kommer også gode tider, og mere tid til nettopp å være tante 🙂

// Privat – kryssord med budskap?…(instagram) //

Egentlig skulle jeg dra hjemover med 18 toget, men etter bare 1 time hos dem, kunne jeg ikke bare fordufte syntes jeg…jeg hadde det veldig koselig, og ville ikke dra, og dessuten er det mange mnd siden de fleste hadde sett meg, så det hadde vært litt slemt av meg å bare dra…
Jeg kunne ønske jeg kunne blitt lengre, for jeg syntes det var kjempe kosleig, og det er lenge siden jeg har følt meg såpass komfortabel i et familie selskap 😛

Nå har jeg vært på toget i nesten 2 timer alt, så det går jo unna da for all del! jeg har ikke noe problem med å få tiden til å gå…det er heller omvendt….jeg har problemer med å få tiden til å bli…få tiden til å bli her med meg, og leve med meg i ‘nuet’, og ikke løpe 100 meter forran meg hele tiden… 😦

Jeg tror liksom alltid jeg gleder meg til å dra fra familien og dra hjem til den mørke og kalde og triste leiligheten min…..og vær gang på toget, så blir jeg minnet på at det er bare tull…
Innen jeg kommer meg under dyna hjeme, og er litt i små soverus og nesten sovner, så er greit igjen, da har jeg kommet over det sjokket/overgangen fra ‘familie livet’ til ‘ensomhets livet’…jeg trives i mitt eget selskap så absolutt!! assa, er det noen som kan holde ut med meg, så må det være med meg selv…Men jeg savner jo følelsen av å faktisk delta i en familie sånn på hverdags basis….faktisk ha en rolle i familien liksom….Jeg vil alltid være datteren/lillesøsteren/tanten i familien, men når jeg bor så langt unna, føles det bare »på papir»….Jeg burde vært flinkere til å besøke familien, men jeg har rett og slett ikke tid!!!
Ukedagene er jo helt uaktuelle, for de går jo fortere en jeg selv ønsker, og er alltid full booket…..Helgene tror jeg liksom ikke det skal skje noe, men alltid er det en fest, eller besøk eller noe som får helgen til å forsvinne før den i det hele tatt har startet…
såklart, jeg kunne priortert familien en uke for eksempel, og ingen dør jo av at jeg ikke dukker opp på avtalene i ukedagene….Men det er hva jeg prioriterer, også er jeg redd for at alle de tingene jeg er med på i ukedagene, vil forsvinne fra meg (som de vil etterhvert så klart), og at jeg går glipp av noe, at det skjer noe uten meg liksom….Det er en dødelig følelse!! jeg makter liksom ikke å føle at jeg går glipp av noe…-.-
Familiene min forsvinner jo ikke fra meg….de blir ikke borte etterhvert som »helsa blir bedra»….håper jeg da..
Men jeg liker menneskene jeg er sammen med i uka, jeg liker/har behov for å snakke med både kontakten, og psykologen så ofte som jeg gjør….jeg føler meg trygg da jeg er hjemme liksom…drar jeg 3 timer unna, føler jeg med ett, usikker, og redd…som om de ikke vil være der når jeg kommer tilbake…
Tullete tankegang, som med tidensløp skal bli bedre!!!jeg lover!!!
Det må være vondt, før det kan bli godt 😉

Nå er det ca en time igjen av togturen..
Gleder jeg meg til å komme meg hjem? jeg vet ikke…akkuratt nå kjennes det ikke slik…akkuratt nå kjennes det best å være rundt masse mennesker…eller masse er å ta i kansje…jeg sitter jo trossalt bare med 2 andre mennesker i synet på toget…et trygt og stabilt ektepar:P  Men akkuratt nå virker leiligheten så ufattelig ufristende ut..(om det er et ord..) men det er bare å komme seg inn døren, hive seg i senga å slappe av…prøve hvertfall…
I morgen kommer en eller anne og skal ta en kjekk på alle gasspeisene i blokka, og de skal begynne så tidelig som 08….Jeg vet ikke hvor de begynner jeg, men jeg håper virkelig ikke at de begynner hos meg, for jeg er ikke våken kl 08 😦 ellers er det spinning og styrke igjen i morgen, for det er jo mandag igjen alt da….-.-
i skrivende øyeblikk føler jeg for å dra på spinning i morra, men vi får se hvordan natten blir først:P

Konklusjon: jeg har hatt en fin helg 🙂 det gikk kjempe bra med alt, og bedre en forventet 🙂 Det skal lønne seg å være pesimistisk 😛 Altid en fryd å bli positivt overasket 😛
Det var hvertfall kjempe koselig å være med broren min, og svigerinenn, og nivøen, og se igjen resten av familien i kveld 🙂 Jeg kunne virkelig ønske jeg hadde mere tid:(

Nå logger jeg av, for nå er jeg snart fremme, og jeg må jo være så tidelig ute med alt, så jeg begynner vel å pakke ned pc’n og ta på meg jakken, for så å sitte »klar» i 1 time 😛 HAHA 😛
selvom jeg kjører et av de nyeste nsb togene (som er veldig fine forresten), så er de like kalde inni, som de gammle…nesten utrolig at fingrene mine klarer å bevege seg ennå…

Snakkes!!

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

