Glad I ‘IS’,Hater NSB!

Standard

Helvetes nsb,….møkk lei dem….de kan gå å dø…jeg overdriver vel kansje….for i bunn grunn, så hadde jeg jo ikke klart meg uten nsb….sånn når de faktisk holder sine løfter, og er oppgående, og pliktoppfyllende….men når de er alt utenom det, så hadde jeg klart meg bedre uten…
Det er nok heller behovet for å bytte ut nsb med noe bedre, enn faktisk den totale utryddelsen av offentlig transport….

Etter en kjempe koselig og fantasi fylt fredagskveld hos venninen min, gikk vi å la oss omsider…akkuratt hva klokken var, er jeg usikker på, men mer enn nok 😛
Vi er et godt bevis på at man kan ha det morro uten alkohol! for morro, det hadde vi så absolutt!!!
Fantasien er det hvertfall ikke noe galt med:P
Om vi er helt normale, derimot, er noe uklart:p men hva er vel normal? og hvem er vel normal?….normal..det høres fryktelig kjedelig ut å være normal…

  

   

   

Demon»utrydding» eller hva hun nå kalt dette….hvertfall slik de opererer på Hadland 😛

   

Did i mention; we were sober! 😄

 

En fin og lat start på dagen, og ting gikk litt i 1 gir, noe jeg nyter 🙂 for ellers stresser jeg meg jo igjennom dagene…

Jeg hadde jo tenkt å ta bussen fra Lunner, kl 16:09, for så å annkomme Gjøvik 17 eller noe…siste bussen fra gjøvik, gikk jo såklart 17:15, så jeg hadde jo planlagt dette godt, slik at jeg ikke måtte vente en time på gjøvik, som sist….jeg var også klar over at det var buss for tog, men så opptimisitsk som jeg er da, hadde jeg mine forhåpninger om at nsb skulle faktisk være i rute…hah, noe så dumt!!! lærer aldri….
Vi sto nå der da fra 16:00, for å være i god tid, for å virkelig få med oss når bussen kom….først 45 senere, kom den faktisk….da var jeg temmelig fornøyd gitt….
selvom mine matte kunnskaper er lik 0, så klarte jeg fint å regne ut at bussen ville aldri i verden klare å komme frem til gjøvik på 30 min….:( så da røyk jo den gode planen min da…
På den 75min lange bussturen fra lunner til gjøvik, klarte jeg ikke slå meg til ro med boken min, men bare stresset over hvordan i all verden jeg skulle komme meg hjem….og det helst i dag….og helst i livet….
Jeg kjente uroen økte for vær km vi kjørte…lite hjalp det at jeg var over tiden min for medisiner, og ikke ville jeg ta de på bussen, da jeg faktisk var omringet av folk…og hvertfall ikke med en mistenkelig narkoman på andre siden….hva han var er jeg ikke sikker på, men Normal var han hvertfall ikke 😛
Tusen tanker danet seg i hodet mitt…jeg klarte bare forestille meg de værste sinarioene ever!!! alt fra at jeg satt alene på gjøvik stasjon og gråt, til at jeg måtte sitte der hele natten, til at jeg trodde han narkomane skulle gå av å ta baggen min, som da jeg ikke fikk ha på bussen, til min store fortvilelse!!!! jeg røsket ut boken min, og måtte legge baggen sammen med alle andres fremede bagasje 😦
Jeg forestilte meg det værste så klart, at han ville stikke av gårde med baggen min, med pc’n min, med klærne mine, og ikke minst medisinene mine!! jeg forsatte på denne idiotiske tankegangen, hvor jeg så for meg at jeg satt utenfor politistasjonen og grein i fortvilelse, og det og det andre….
Overreagerte jeg? ja så absolutt…..
Kjedde det? så absolutt ikke…
Hvorfor tenkte jeg det? sett bortifra den generelle angsten, så tror jeg faktisk jeg tenker det værste i alle situasjoner, båååååde forde jeg er en evig pesimist, og liker å forberedre meg på det værste, men også, kansje, litt ubevist, leter jeg etter en grunn eller en situasjon hvor ‘nå har jeg lov til å legge meg ned, gi opp og faktisk dø’….det er fært å si det…fært å innrømme det…ikek minst skremmende å tenke på det!! men det er hvertfall det jeg klarer å resonere meg frem til….en unskyldning for å kunne dø…eller en god grunn til å dø, uten å virke forusigbar og feig…hvertfall mindre feig…
helt absurd jeg vet, men så har jeg aldri påstått at jeg er normal:)

Gikk av på gjøvik, og så meg rundt i fortvilelse….kjente trangen til å sette meg ned å grine, men istede gikk jeg bort til en taxi sjåfør, som var utrolig snill og hjelpsom, og ble med meg bort til rutetabellen, og sammen fant vi ut jeg kunne ta bussen til moelv, og buss for tog derifra….jessda….kjempe artig….men det var heller det, enn å sitte på stasjonen til 02 i natt for så å ta den gode gammle vante 151 bussen som går direkte….

så da var jeg pent nødt til å vente der da i 30 min….før tanken slo meg, SHIT, NÅR GÅR BUSSEN FRA MOELV?? jeg fikk panikk….med en varsellampe som lyste rød på mobilen, om kritisk lavt batteri, så jeg meg selv i en uoverkommelig situasjon…jeg prøvde deperat å ringe til noen jeg tenke hadde en pc tilgjengelig, og kunne kjekke for meg…selfølgelig får jeg ikke tak i vedkommede da, og neste vedkommede, var lang unna pc og internett….typisk det du…men det ordna seg, jeg fant ut av de,t og hvis alt gikk etter planen, skulle jeg ha 30 min opphold på moelv før neste buss kom….
30 min ble til 1 time…så klart!!!

Jeg måtte hvertfall ikke stå der å lide helt mutt putt alene da…en hyggelig ung man sto i samme situasjon som meg…vi pratet lenge, og jeg lærte mye om han og han lite om meg:p
Etter en stund, fant jeg ut han var yngre enn meg, og da ble jeg fort litt mer tilbaketrykken…ikke at jeg i utgangspunktet flørtet eller noe lignende, for jeg var ikke interesert i han, og heller var han ikke min type….når sant skal sies, vet jeg ikke helt hva min type er ^^ …
Men hvertfall, vi sto nå der en time å ventet, og fryste, og for en gang skyld var jeg faktisk glaaaad for at jeg er den pesimisten jeg er….for jeg hadde pakket med meg sjerf,og lue,og votter da jeg dro, forde jeg tenkte noe slikt ville sikkert komme til å skje…en eller annen gang i løpet av helgen…og hvertfall med meg..!
endelig kom bussen, og jeg gikk ombord, og satt meg ned…jeg visste jeg måtte få prøvd å få noe strømm i mobilen min, så jeg ladet den via pc’n….og så »smart» som jeg er da, tenkte jeg at, selvom jeg ikke har nett nå, kan jeg likevell skrive innlegget på dokument, og bare kopiere teksten over når jeg kom hjem 🙂 jess tenkte jeg, nå var jeg virkelig smart!!! det lettet litt på stresset over at jeg følte en trang til å blogge så fort jeg kom hjem, og at det ville komme til å ta hele kvelden, og rett og slett knekken på meg sikkert….det gjorde også opp for sinnet over at jeg nå aldri i verden ville rekke ølsalget før jeg kom hjem….hadde den jævla bussen kommet når den skulle, til lunner, så hadde jeg hvert hjemme kvart over 6, og det med en 6-pack tuborg lim tip, mer en jeg sitter med nå…som er null!!

så den korte bussturen fra moelv, gikk fortere enn noen gang, siden jeg satt å skrev, nettop dette….
det var bekk mørkt nå, og ennå kaldere…jeg satte i gang å traske bortover fra bussholdeplassen og hjem, selv hvor lite det fristet der å da…men jeg hadde hvertfall en å snakke med i tlf, så det gikk rimelig fort unna…
kom inn oppgangen, og skulle hente posten, om det i det hele tatt var noe, og til mit pesimistiske sinn’s overaskelse, var det faktisk en pakke til meg 😀


Jeg kjente igjenn skriften, det var fra en vennine jeg gikk på skole med i England.
Jeg åpnet den, og jaggu hadde hun ikke sent meg en pose med ‘percy pigs’ 😀
vi hadde snakket om det et par dager tidligere via facebook, og det har liksom vært vår interne spøk i de årene jeg har kjent henne…kjempe koselig var det, og det var et lite trøste plaster på såret, på en klad og mørk lørdagskveld 🙂

jeg blir rett og slett deprimert da jeg går in døren hjemme…første som slå meg er alt rote jeg har….det er fææææært….klær overalt…i gangen, på badet, i stua, i vinduet i stua, på soverommet….overalt 😦 men jeg orker absolutt ikke bale med det nå, selvom jeg vet at klærne er garantert tørre nå!!noe må jeg jo ha å gjøre i morgen også 😛 selvom søndagen kommer helt sikkert til å suse forbi meg før jeg i det hele tatt enser jeg er våken….-.-
Nå skal jeg ta meg en varm dusj, prøve å gjennomplive følelsen i tærne, og vaske ut dette støvsalte eller hva det var, vennina mi og jeg drev med i går 😛
Så har jeg aller mest lyst å legge meg under dyna og se på tv serie, og spise godis, men så har jeg en god del blogg innlegg jeg må lese også 😦 bare vært borte fra internett i 2 dager, så skal plutselig flok blogge som bare det!!! typisk det…:P
men det kommer en dag i morgen også da 🙂

Forresten: lik gruppen: M.L.L – motvillige lisensbetaleres landsforbund, på facebook i dag du også!!

Peace out!!!

 

Legg igjen en kommentar

