Ønsker Seg ‘Dit’?

Standard

Akkuratt nå er jeg usikker på hva jeg føler….om jeg er stresset, glad,deprimert,utslitt,eller bare helt passe?….jeg tror jeg er litt av alt..

Helgen kommer brått på som alltid…i går så min nærmeste fremmtid mørk og dyster ut…virkelig…så for meg to dager med rent smerte helvete,og en stor kamp om overlevelse….men i dag, sitter jeg å nesten ønsker det hadde vært tilfellet…

Man kan ikke få det i både og sekk desverre…

Jeg hadde nesten dagdrømt om at tiden ville stå stille, og at jeg ville få muligheten til å både ta og føle på den ennorme ensomheten….
Jeg savner ensomheten…på mange måter…samtidig som jeg frykter den mest over alt på jord….

image

// Privat//

Jeg våknet først og fremst, alt for sent i dag…kl 12, er ingen akseptabel tid å stå opp på…hvertfall ikke på en torsdag…men i det siste har det skjedd noe rart med meg….jeg sover lengre…mye lengre enn jeg egnetlig har godt av….slik som det var før….:/ jeg er vel ikke på vei til å falle inn i et gammelt mønster?…den jeg har jobbet så hardt og lenge for å bryte?….
Jeg skal innrømme, det er vannvittig godt å sove så lenge…det er det….men det hadde vært ennå bedre å gjøre det, med god samvittighet…jeg har aldri god samvittighet da det hender….likevell lar jeg meg selv bli liggende….
Jeg fatter det ikke!! når skal jeg egentlig få en dag HELT TIL MEG SELV?….helt uavbrutt? en dag jeg kan sove til 12, eller 17 eller faen meg hele natten og hele dagen om jeg vil det, uten av noen skal bry seg?…uten at jeg må ut på noe?…uten at noen krever en dritt fra meg?….

Det er låv å drømme….jeg gir ikke opp håpet..

Jeg kom meg omsider ut av sengen, halv 2, og plutselig følte jeg meg presset for tid…jeg skulle jo ikke være på filmkvled før kl 19, men likevell, jeg følte det var så mye jeg skulle gjøre før den tid….
Jeg fikk dusja, og kledd på meg, og endte opp å sitte å se på ‘awkward’ på pc’n….etter andre episode, var klokken halv 5, og det var som om noe traff meg i sjelen….jeg ble stirrende ut av vinduet, fra soffan, ut motsolen som hadde lagt sine trygge varme hender over byen…..

image

Det er fryktelig deprimerende av meg å si jeg ikke liker solen…jeg liker den…men hater den….jeg hater hvordan den får meg til å føle meg så utrolig ensom!!! den er grusom! jeg elsker solen, hvis jeg har noen å dele den med, men er jeg alene, ja da får solen meg til å føle meg ennå mer ensom!

Jeg gikk å røyka på hverandaen, og da jeg sto der, kjente jeg en kjempe trang til å blogge om mit hat for solen, og alt i livet generelt….jeg var på vei inn, og satt meg ned i den mørke leiligheten, hvor alt er snudd på hodet, og langt i fra så idylisk som solen gir utrykk for….
Men jeg kjente at da jeg skulle begynne, ble jeg bare så utrolig sliten….jeg orket ikke..jeg ville ikke…jeg bestemte meg for å dra til dorthe i all hu og hast…jeg hadde 20 min på meg til å rekke det, ellers måtte jeg ventet ennå en time, og da ville jeg kommet i tide, til filmkvelden uansett…
Men jeg reagerte fort, og før jeg visste ord av det, var jeg på bussen….det var en befrielse, å flykte unna bloggen….at jeg ikke lot meg bli dratt ned i det dragsuget, og føle behovet for å suttre om alt jeg synes er dritt her i verden, og faktisk kansje gjøre dagen til andre,mindre positiv enn det først så ut til å være….ingen liker å lese om at mennesker synes sol,og is, og barn,og lek,og kaffe og blomster og kjærlighet, gjør dem deprimert?…
At regnbuer kan trigge noen til å ville ta livet sitt….ingen vil lese noe slikt….hvertfall ikke jeg…
Så jeg klarte hvertfall styre unna, og jeg syntes jeg var flink!

Vi så ‘American Psyko 2’ og ‘American Pie- The Reunion’

Vel hjemme igjenn 22:30, da jeg gikk opp trappen, kjente jeg et jag av mas inni meg som ville ut….bein ville gå fortere…helst ville armene flakse….helst ville hodet snurre helt til det omsider falt av….helst vil jeg, mitt sinn, helst gi opp og dø..
Jeg ble ekstremt paff og sliten, da jeg åpnet døren hjemme, og tenkte: fy faen, her ser det ikke ut…samtidig som jeg tenkte: jeg skal bort i morgen….jeg skal besøke en vennine, også må jeg bare la alt rote ligge helt til søndag? helt til all evighet?

image

Det er litt vondt og vanskelig…faen at jeg skulle begynne på dette dumme klesprojekte mitt NÅÅÅ da??..herreguuuud!!! jeg angrer….det ligger hauver med klør i gangen, på badet, på kjøkkenet, på stuen, på sove rommet…også har jeg alle klærne som henger i vinduet, og over soffaen, og på tørkestativer…..det er søren min klær overalt!

Men jeg må bare årøve tenke positivt og fremover…..jeg gleder meg jo utrolig mye til å se vennina mi igjenn 🙂 alt for lenge sidne sist nå!! ❤
Togturn og bussturen til sammen tar en drøy 90 minutter, og på de 90 minuttene, kan jeg jo kose meg med musikk på mobilen….

image

jeg vet hodet vill gå helt i spinn i morgen, da jeg er på bussen, for den vil tenke at jeg fortjener ikke å sitte her, og ha det fredfult og kose meg, på reisen….hodet tenkeer på alt jeg må gjøre, og det meste er hjemme, og hodet tenker bare på muligheter til å oppnå hva det dumme hodet tror den ønsker…
Men er jeg ikke hjemm da, så er jeg ikke hjemme,…..jeg skal vel ikke ha dårlig samvittighet for det?:O er jo bare dorthe som er innom meg forsåvidt så…:P
Neste uke blir generelt stapp full av avtaler og alt mulig angstfremmkallende situashjoner…
Helgen skulle i utganspunkte, være stille som en mus, i graven, men slik var det ikke 😛

NÅ har jeg inntatt innsovning for snart 1 time siden, og er derfor, for det som lurte, veldig mange skrivefeil 😦
Jeg er litt rusa nå,og det er jo godt…klart…
Men jeg skulle ønsker jeg hadde en liten en nå……for drukning i alkohol er ikke verdens beste 😛
image

Men ellers en fin fin helg

Legg igjen en kommentar

