Shopping-spree..Og En Erfaring Rikere…

Standard

Dorthe og jeg var på Shopping-spree i Otta i dag 🙂 haha, ja otta, av alle steder:p Gavekort på Amfi senter, så det var liksom nærmeste da…
Når sant skal sies, er ikke Amfi senteret på Otta så veldig stort, og skremmende…’Kjøpe senter’ angsten i meg klarte ikke å bli lokket frem engang…og det er BRAAA!!

TRYKK PÅ BILDE FOR STØRRE OPPLØSNING…

Nå er det virkelig ikke mange julegaver igjenn, før jeg er helt ferdig 🙂 noe så deilig 🙂 vi er ikke ferdig med September engang, og jeg har snart gjort unna all julehandelen 🙂 så deilig, å kunne slippe den hektiske julehandelen i Desember, da man har mer en nok annet å stresse over.
Slipper å stå i lange køer, slipper å kjempe med 10.000 mennesker om den lille oksygenen som ennå eksisterer i de trange kjøpesenterene…
I fjor, var jeg nesten like tidelig ute…jeg tror faktisk i år er rekord:) jeg har blitt stor fan av netthandel, og jeg har brukt det flittig det siste året…tenk så leetvint? sitte i sin egen sofa hjemme, og ved noen enkle tastetrykk, har man gjort unna all julehandel, og spart seg selv for både tid,penger og ikke minst, stress!!! så nå kan jeg kansje nyte Desember månden, på den måte den egentlig skal nytes. Dessuten, jeg hadde vel ikke hatt muligheten i desember, til å få unna all julehandel, da jeg mest sannsynelig er på fekjær, og har nok med meg selv og det akkuratt da…

Gjort unna en del bursdagsgaver også, noen litt sent ute, og noen i god tid ^^

Nå har jeg endelig fått brukt begge gavekortene jeg fikk av storebroren min til jul/bursdag, og det er en lettelse på en måte, så jeg vet at jeg ikke glemmer dem bort..for det er jo litt ‘penger ut av vinduet’…

Jeg kjøpte hvertfall 2 olabukser til meg selv,og en pysj bukse, og en bok, og en gym ball, for noe av gavekort pengene 🙂 resten gikk til gaver 🙂 men heller det, enn å kjøpe noe jeg ikke trenger, og kan heller bruke de pengene jeg har spart, på å kjøpe noe jeg virkelig vil ha i senere tid 🙂
Ellers er det jo ikke farlig å spare penger da…:P

Dagens glad-nyhet : Jeg må ærlig innrømme, jeg har null peiling på jeans str, når det begynner å stå W, og L….jeg er vant til standar europeisk mål…Og jeg blir altid litt skremt og satt ut av disse sære målene, enkelte bukser har….Jeg trodde W 32 feks. tilsvarte europeisk 32 i bukser, og W 26 tilsvarte str. 26 europeisk mål…men som Dorthe pekte ut, det er ikke mulig, for da hadde det vært veldig mange str. 0 olabukser til salgs, og det hadde ikke vært særlig lønnsomt for klesbutikker, med tanke på salg, og % av befolkningen som faktisk er str.0!
HAHA,jeg er nok noe korttenkt der…men hvertfall, jeg satt alle  negative selvbilde holdninger til side, og tok en rå sjans, og stolte på Dorthe, da hun mente jeg ville passe i str. 34, og til ogmed (pushing it) st. 32….jeg tenkte mitt, og bare var utslitt av shopping, og måtte bruke opp det siste jeg hadde på gavekorte, og hoppa i det, gadd ikke prøve eller noen ting…jeg holdt dem opp, og bare lo, og tenke hahahhahaha, jeg får ikke beina mine i dem engang…
Jeg kom hjem, og tenkte jeg får vel prøve dem da, og se om jeg får dem over kneet hvertfall…plutselig satt de som hånd i hanske på meg, og jeg ble kjempe glad, og overasket 🙂 Kan ikke huske sist jeg kjøpte olabukser som er slim fit, og med W og L mål, med knapp, glidlås, og heeeelt ordentlig olabukser uten no strikk i livet, eller tights opplegg!! De var til og med okei i lengden på beina…hvertfall den blå, for den var med glidlås nederst, så jeg trenger ikke brette den opp, eller legge den opp, og fremdeles ikke gå å tråkke ned kanten, og tryne 😛 Den grønne var så slim fit  at det ordnet seg selv liksom 😛
Så jeg skal vel bar esmile og være glad for at jeg både har mestret noe nytt, og ikke minst, bekjempet en stor del av selvbilde problematikken 🙂
Jeg trodde aldri jeg skulle kjøpe en grønn bukse liksom!! tenkte jeg kan aldri gå med det, og det kler bare lange tynne mennesker osv…(jaaaa, bare tull jeg vet, er bare jeg som tenker det…-.- ) men nå har jeg jaggu meg kjøpt det å 🙂

nå detter henna mine snart av, for at jeg hat sitti litt lenge på pc’n…og for en gang skyld, så er det ikke forde jeg har vært opptatt med blogging osv, men faktisk forde jeg har sitti for mye på youtube og hørt på dubstep :p
I LOVE DUBSTEP! 🙂

Skru opp anlegget, lukk øyne, trekk pusten,og nyyyyyt<3

I går fikk jeg forresten (uheldigvis) lært hvorfor man ikke skal blande medisiner og alkohol..-.-
Etter jeg kom hjem fra filmkveld hos Dorthe kl 23:30, var det ikke stort i kjøleskapet som fristet…så jeg tok en øl…jeg tok innsovning og hele den regla der, med øl…det er ikke til å anbefale….jeg stoppa heller ikke med noen slurker da…dumme meg…jeg tok to øl…og heldigvis for sterke nok medisiner, hadde jeg ikke sjans til å begynne på den tredje, før jeg omtrent nådde ‘black out’ 😛
Jeg våknet i dag tidelig, med helvetes vondt i ører, og andre steder på kroppen…helt jævelig egentlig…så skjønnte jeg ikke hvorfor i all verden jeg hadde på en ny t-sjorte i dag tidelig, når det ikke var den samme jeg hadde tatt på kvelden før??…men det tok ikke lange tiden før jeg forsto…på en sti mellom sengen og igjenno stuen, og helt til badet, fikk jeg svar på de fleste mysterier som hadde kjedd i løpet av natten…jeg fant t-sjorten min fra kvelden før, slengt på gulvet i hjørnet av rommet…plukket den opp, og forsto plutselig hvorfor jeg hadde bytta t–sjorte…jeg hadde jo heeeelt glemt at jeg hadde faktisk lagd meg mat midt på natta…jeg prøvde vist å varme opp no tunfisk på boks, og prøvde vel å få det inn i munnen min med gaffel…men …..en go del av det havnet visst på t-sjorten…guuuud, noe så tragisk 😦 hahahahah!!!! glad jeg ikke husker det egentlig 😛 og ennå mer lettet for at ingen andre var til stede og så det:P
jeg hadde heller ikke husket at jeg hadde drukket øl engang kvelden før…jeg aaaaner ikke hva jeg gjorde på nette…jeg tørr ikke engang å kjekke…jeg vil ikke vite :/

Så konklusjon: leger har rett, når de sier at alkohol og medisiner ikke passer bra sammen!!! de har så jævelig rett!!!
I skrivende øyeblikk, er jeg på min andre øl, og klokken er 10 over midnatt….så jeg vet ikke hva jeg skal gjøre egentlig…for det er ikke lurt å ta medisiner….men så er jeg heller ikke (på langt nær) full nok til å sovne bare av alkoholen…slik jeg pleier når jeg er på fester osv….så…

Drekka mer?….eller ta litt medisin?? ooooo decision desicion….føler jeg velger liv eller død nesten :p men jeg trenger heldigvis ikke stå opp til noe som helst i morra….bare jeg er våken kl 14 for å åpne døra til hjem.tjenesten,og litt fungerende i komunikasjon etter Dorthe er ferdig på jobb kl 16 😛

Nå skruer jeg opp bassen , og trekker meg ut, lukker øya, og plager naboene med litt drum and base 😀 <3<3

God natt til dem som sover 🙂

‘Den som synder, sover ikke…Den som sover, synder ikke’ 🙂

Legg igjen en kommentar

