En Liten Påminnelse Om Livet..

Standard

Jeg har ikke mange ord og tanker fra mitt eget hodet, å dele så tidelig på morgen-kvisten..Men jeg har noen andre sine ord, og tanker, jeg gjærne vil dele med dere 🙂
Mange av dere har helt sikkert vært innom Zuna  sin blogg, på en eller annen måte…om det er igjennom facebook,eller blogg, eller kansje er det av andre årsaker 🙂

Deler med dere en liten historie, og et dikt, fra nettopp denne bloggen 🙂

En kvinne satte seg ned ved siden av en mann på en benk i nærheten av en lekeplass. «Det er sønnen min der borte», sa hun, og pekte på en liten gutt i en rød genser ved sklia.

«Han ser ut til å være en fin gutt» sa mannen. «Det er min datter på sykkelen der borte,  i den hvite kjolen.»

Etter en stund så mannen på klokken sin, og ropte til sin datter. «Hva sier du, Melissa, skal vi gå?»

Melissa bønnfalt han, «Bare fem minutter til, pappa. Vær så snill? Bare fem minutter.»

Mannen nikket og Melissa fortsatte å sykle av hjertens lyst. Minuttene gikk og faren ropte på nytt til datteren. «Skal vi gå nå?»

Igjen bønnfalt Melissa han, «Fem minutter til, pappa. Bare fem minutter!»

Mannen smilte og sa, «OK.»

«Jøss, skal si du er en tålmodig far,» svarte kvinnen.

Mannen smilte og sa: «Hennes eldre bror Tommy ble drept av en fyllekjører i fjor mens han syklet her i området. Jeg tok meg aldri tid til å være sammen med Tommy, og nå jeg skulle gitt hva som helst for bare fem minutter med ham. Jeg har lovet meg selv ikke å gjøre samme feil med Melissa.

Hun tror at hun får fem minutter ekstra til å sykle. Sannheten er at det er jeg som får fem minutter ekstra til å se på henne mens hun leker.»

Gi noen du er glad i 5 minutter ekstra av din tid i dag!

 

 Å Vere I Livet:

Dette: å vera i livet,
open for alt ikring,
bunden med sterke røter
til menneske og til ting,
gi både hjarte og hender
i omsorg som aldri svik,
var det som gav meining til ferda di
og let deg få kjenne deg rik.

Og den som er rik vil ha seg
eit hus som er såleis bygt
at alle som høyrer til huset
kjenner det godt og trygt,
og såleis at framande gjerne
kjem innom dørene der
og auker den rikdom som finst der før
med alt det dei sjølve er.

Fattig var du om aldri
i livet du kjenne fekk
at mellom deg og dei andre
levande straumar gjekk
av tillit og varme som styrkte
kvart band som til livet deg batt,
og lar deg få kjenne, når alt blir
gjort opp,
at meir enn du gav, fekk du att.

– Haldis Moren Vesaas

Det var dagens tekst….mer har jeg ikke å tilføye akkuratt nå….Gå gruppe, og film kveld, står på agendaen i dag ^^

Peace

Legg igjen en kommentar

