Balansen Mellom Overbelastning & Total-Pause, Er En Kunst..

Standard

I dag har vært en hektisk dag egentlig…mer hektisk enn jeg hadde forutsett….

I går kveld/natt, var jeg ikke helt med, og det er det bevis på i innlegget under….huff, jeg hater når sånt skjer…jeg skulle ikke fått lov å være på internett, og hvertfall ikke blogg, da jeg har inntatt div. for natten…:/ men men…vi skylder på feber vi 😀

Sto opp 08 i dag, og følte meg hakket bedre enn i går…men jeg tok ibux i dag å, for å være på den sikkre siden…
Kom meg opp og ut av senga, og ut av leiligheten kvart over 10 i dag tidelig 😮 wow, flinke meg :p
Jeg traska bortover til parken, og tenkte jeg skulle være flink å stikke innom kontoret til hjemmetjenesten, og hente medisiner selv…men der var det ingen…så jeg som er så tidelig ute da, jeg gikk til parken,og hadde 15 min til overs før avtalen kl 11…satt der å kosa meg i kulden og hørte på musikk…

Så hadde jeg kaffe med kontakten min, og det var på mange måter koselig…vi satt inne i dag, for jeg er så hensynsfull at jeg ville ikke pine henne ute i kulden bare så jeg kunne røyke…og dessuten, jeg var kjempe kald selv:p
Vi snakket en time, og hun fylte ut sammarbeidsavtale :)så da var den i boks….
Hun fikk meg til å tenke på en del ting..som vanelig…og det er jo kjempe bra forsåvidt:p vi diskuterte egentlig så å si hele tiden tema ang å finne en balanse mellom overbelastning-og-total pause….litt det jeg skrev om tidligere i uken, eller etter sist jeg hadde pratet med henne hvertfall:p
Hun mener jeg bør styre unna bloggen litt, og »rasjonere» pc forbruket mitt…jeg er jo totalt enig med henne, og det er jo bare jeg som kan gjøre noe med det….hun foreslo to/tre ganger i uke dagene til blogging etc, og lørdag eller søndag hvis jeg var redd for å ha en kjedelig helg…
Det er en kjempe fin ide det…men vanskelig å utføre i praksis, når det er jeg som er ‘sjefen over meg selv’…jeg har ingen selvkontroll…ingen selv disiplin…-.- Men jeg vil jo så gjærne få det til, og jeg skal prøve hardt!!! men det vil ta tid…hun sammenlignet dette med avrusning faktisk…fint det tenkte jeg…som om ikke alt annet i livet føles som avrusning fra før…..
Ellers var det egentlig bare snakk om det å planlegge uka en uke om gangen…noe jeg synes er viktig…for så hektisk som mine dager er, er det ikke bra å tenke en dag om gangen…for jeg må ha en slik systematisk oversikt i hodet for at ting ikke skal skli ut,og mister kontrollen…så en uke, det er akkuratt nok….jeg måtte jobbe med å bli flinkere til å si NEI!….jeg må øve på å prioritere mer riktig…lytte til kroppen, og tenke før jeg binder meg til noe, som jeg kansje i ettertid vil angre på….finne balansen…det er ikke lett, jeg har jobbet hardt hele livet med å prøve å finne balansen, men kansje har jeg brukt feil metoder?…så vi prøver igjenn, og er åpen for nye ideer 🙂
Hun forsto godt frykten jeg har for å være for lenge alene med tankene mine, og at det er mye av grunnen til at jeg kansje overbelaster meg…men så var det det å tenke med fornuften, og huske at: det kommer en dag i morgen også….jeg trenger ikke å gjøre alt på en gang…»tiden løper ikke i fra meg»…selvom det er akkuratt det det føles ut som den gjør..:p

Fant ut at jeg skulle sette av mere tid til meg selv, og kun meg selv…ta opp igjenn, litt av de andre tingene jeg liker å gjøre…ikke bare internett…for jeg liker jo å lese faktisk, hvertfall de bøkene jeg har kjøpt…jeg har jo startet på så mange bøker, men ikke fullført ennå…jeg har jo strikke tøyet, og hekklingen også…Så jeg burde sette av tid til det, og ikke føle en forpliktelse til internett og da spesielt blogg….jeg var helt enig…hun foreslo at jeg skulle kjøpe meg en varme lampe å ha ute på hverandaen, siden jeg ikke klarer å sitte inne å lese bok, men må liksom helst røyke kansje samtidig,eller noe må skje rundt meg mens jeg leser…jeg har jo tenkt på varme lampe helt siden jeg flyttet hit, for over 1 år siden nå, og da mente hun da var det virkelig på tide å gjøre noe med det:p…..shopping på torsdag, så kansje det blir en varmelampe på meg da 🙂
Fikk bok forslagg også: Øya. noen som har lest?
Da vi skulle gå vær vår vei, husker jeg at det siste jeg sa til henne var: når jeg kommer hjem i dag, skal jeg ikke gå på pc’n, jeg skal sette meg ut på hverandaen,og lese ferdig Inger Hagrup sin diktsamling!! hun syntes det var en god ide….jeg var veldig innstilt på det også, og mente hvert ord jeg sa….

Slik ble det ikke….som alltid…det blir jo aldri slik jeg tenker 😛 men i dag var det absolutt bare meg å skylde på :p

kl 12 dro jeg på neste kafe, og møtte en vennine….satt der litt, og var med henne til hudpleie sted, hvor hun nappa bryn…jeg ble meget fasinert, og faktisk så bestilte jeg meg en time hos henne fredag 5 oktober, for no aroma greier, og damp og rensing av no slag i ansiktet…jeg gleder meg!!

Så gikk vi igjennom byen, og jeg klarte å gå i noen butikker, UTEN å kjøpe noe som helst!!!

Jeg var veldig nære på å kjøpe disse skoene fra moods of norway, men jeg styrte impulsene mine :p 1.699kr syntes jeg var litt vel voldsomt for et impuls kjøp :p men dæven de var gode å gå i, og de veide jo ingen ting!!! de var like lette, om ikke ennå lettere, som jogge skone jeg hadde på meg….så fritelsen er høy!! men jeg tenkte fornuftig…skal se på nette om jeg kan få de billigere…og heller kjøpe de mot slutten av månden, HVIS jeg har rå da…heller kjøpe de tingene jeg faktisk vet jeg trenger nå, også for jeg heller spandere på meg de skone mot slutten, hvis jeg har igjenn penger:p

Var en liten tur innom en annen vennine, før jeg igjenn vendt snuten mot gågaten, og mot kafe’n igjenn, for å møte ei tredje vennine:p haha, høres jo fryktelig sosial ut jeg da :p høres ut som det kryr av venner rundt meg.. :p men når sant skal sier, jeg omgåes jo så å si de samme 4-5 menneskene HELE TIDEN 😛

satt der en stund, og vips var klokken 16…og da fikk jeg besøk av Dorthe 🙂 vi ble sittene å se på youtube klipp (aka, xfactor UK, og xfactor Australia, og xfactor USA), og hotel cæsar, og til slutt så vi på ‘Good luck Chuck’…bra film, sett den før, men så den gjærne igjenn 🙂
Da hun skulle dra sånn i halv 11 tiden, sto vi å diskuterte kamera osv, og sammenlignet iphone 3g, og huawei kamera….hun vinner med glans, selv med en iphone 3g som er noen år eldre min huawei…rævva kamera på den gitt…lyst på nytt kamera til vinteren, og aner ikke hva jeg skal kjøpe….

dumme wordpress…jeg skylder på den, men egentlig er det vel jeg som ikke har helt lært meg »galleri» instillingene ennå…men nå vart jeg lei av å bale så mye med det, så de siste bildene for bare komme en gang til,selvom de var brukt tidligere i innlegget…-.-

Som du sikkert skjønner, så fant jeg plutselig ut, eller re-oppdaget at jeg hadde mange forskjellige funksjoner og instillinger på kamera på mobilen :p så jeg måtte jo leke meg litt med det da :p
Som du sikker ser også, jeg har stort behov for et bedre kamera….-.-….nå har jeg levd i 1,5 år med et godt »under gjennomsnitt’s» kvalitet på kamera på mobilen, at nå er det på tide å se verden med ‘nye øyne’…haha 😄

Etter en laaaaaang, og noe stressfylt, men samtidig koselig Tirsdag, hvor nivået på sosialiteten sprenger grenser, så tror jeg at jeg skal grave frem selv disiplinen, fra bakerst i skapet, og ta den til nytte, og stoppe mens leken er god:P
Torsdag blir ikke min hvile dag alikavell….men det er greit…en dag mindre å være »alene» på, og samtidig så blir ikke morgendagen så stressende som jeg trodde den skulle…nå får jeg faktisk vært med på gå gruppa alikavell, og i morgen var jeg lovet at vi skulle avslutte på kafe i parken, så da tar jeg dem på ordet ^^ også har jeg noen time å slappe av på, før jeg skal være med på filmkveld med Dorthe og to venniner til 🙂 så egentlig blir morgendagen veldig lik forrige onsdag 🙂

Torsdag skal jeg shop til i dropp 😛 roadtrip til otta 😀 men nok om det,nå var det å finne selv disiplinen da. :p

God natt!!

Legg igjen en kommentar

