Jeg Klarer Det Hvis Jeg Vil Det Nok!

Standard

image

Fredagskvelden min…

Myyyye tid brukt forran pcn i ettermiddag og i kveld…

Etter jeg trodde jeg skulle løpe i fra både meg selv,og tiden, og hadde noen strevsome timer i ettermiddag,fikk jeg omsider roet meg…

Fint med den nye ordningen,så jeg tok faktisk i bruk eventuellt i dag…jeg klarte omsider å tenke det selv! det er fremskritt!!

Fra å nesten ligge å gråte å rive ut håret samtidig mens jeg liksom skulle ha ‘avspennings’ time med fysion….

Til å bekjempe destruktivetanker

Til omsider av meg selv,klare å finne den mest fornuftige måten å løse problemet på!

 

Jeg ble ganske så sløv, hakket ukomfortabel sløv, men jeg skjønnte fort jeg måtte sette meg ned å roe meg istede for å stritte i mot virkningen…

Satt meg ned,tok noen røyk, irriterte meg over alt med fredags ettermiddager, og den jævla sola:p

Men kom meg fort over det,da to stk kom ut, og vi pratet en stund:)

Gikk inn, var kald,og egentlig gruet jeg meg veldig…

Redd for å gå inn..bli ennå mer påminnet tilværelsen,og alt egentlig!

Men gikk nå hvertfall rett på facebook,og blogga litt, og kom jo da på at det er jo noe jeg ofte gjør for å prøve å avlede meg selv fra vonde tanker,eller urolige situasjoner.

Funket bra! og ennå mer hjalp det at de andre to som er igjenn her i helgen med meg,og de tre som jobba, alle satt i stuen fra 16 til 19:30

Mye morro vi hadde da:) og kveldsmat forran tv’n i stua:) jeg spiste faktisk mer en to kjeks!

Litt ut av dårlig samvittighet,men mest forde jeg var distrahert av Tv.

image

Jeg ville se pengene på bordet kl 20:00, men det var visst ikke de andre enig i…men jeg gadd ikke diskutere det eller noe,for egentlig hadde jeg ingen behov for å se det…

Så jeg tok meg en blås,og leste faktisk 3 kapittler i ‘Hyper’ …nå er de kapitellene veldig veldig korte (med hensikt fra forfatteren sin side) vel og merke,men likevell,mestringsfølelsen er der:) !

gikk inn, og støtet på Kontakten min…

Vi endte vel opp med å sitte å prate i gangen i en drøy 90 minutter…

Alt om løst og fast…mye jeg har villet ta opp med henne..

Mye som var både skummelt,skammfult og gøy å høre fra den tiden jeg var her sist…

Hun har tydeligvis gnagd mye på dette stakkars,i lag med noen andre ansatte…stakkars mennesker..hva jeg utsatte dem for gitt:(

Men jeg prøvde å forklare så godt jeg kunne, og hun virker noe beroligd…som hun selv sa og,hun var faktisk glad for at jeg selv så det nå, og »beklagde» meg…

 Jeg skal gå igjennom dagboken jeg skrev for meg selv fra sist jeg var her, noe jeg ikke har gjort ennå..

Jeg har ikke sett tilbake på noe av det siden jeg skrev det…litt skummelt og bare ikke giddi og hatt tid:P

Men i kveld skal jeg gjøre det…for å kunne gi kontakten min noen svar…

en veldig koselig samtale hvertfall:)

Hjelper ifattelig godt på at jeg har funnet sånn tillit til henne,og at hun jobber i helgen 🙂 kontakt nr 3 i teamet mitt, jobber motsatt vakter i helgen,så egentlig en suuper knall helg:)

Kommet meg over den vanskelig kneiken med kontakt nr 2 sin bråe avskjed i går…

Egentlig glad for at jeg ikke så henne i dag…en fortalte meg hun hadde lett etter meg, men jeg er glad for at jeg ikke så henne..

 

Ellers fikk jeg låne ‘ADHD en håndbok for voksene med adhd’ av kontakten min…fra den lille hyllen de holder skjult for oss andre:P

neida, men det er egentlig en »selvhjelps» bok,eller en mer fagrettet håndbok, iforhold til ‘hyper’ som er en biografi..

gleder meg til å begynne på den boken,og ha noe å bryne huet med…må gripe sjansen nå som jeg er her,så slipper jeg å kjøpe den…den står på listen min over bøker jeg ønsker å kjøpe da:P

joo,også hadde vi jo en kortere prat tidligere på kvelden, mens vi var i stuen,og snakket om Tirsdagen…den angstfylte tirsdagen som nærmer seg med stormskritt…Jeg fikk sååå knuter i magen,jeg trodde jeg skulle kaste opp..men så er hun så flink til å snakke da, at jeg faktisk gikk ut etter samtalen,uten beskymringer…fikke n blokk,og en penn…denne skulle jeg da skrive i, skrive ned ting…forberedeleser…noe jeg egentlig skulle gjøre i går etter samtalen i går kveld…men jeg var helt oppslukt av frykt,og helt ut av meg,at så langt tenkte jeg ikke engang…

Jeg har hittil, skrevet et dikt bare i den blokka…et veldig fint dikt…men ikke noe med feskjær å gjøre:P

nei nå skal jeg gå å innta horisontalen tror jeg…knerne har fått kjørt seg i dag, de er vonde…smertefullt…føler meg som en gammel kjærring..:(

Får håpe jeg for sove litt lengre i morra…skal spørre etter ørepropper eller blommul,også har jeg fått ordna særbehandling for natt tilsyn,så bare halv 2 og ikke mer 🙂 jippi!!jeg krysser alt,for at dette blir bedre…

lite ikke kjipt å våkne kl 7 i morra også-.-?når ikke frokost er før halv 10..det blir mange timer med ensom vandring i gangene 😦

Men jeg håper jeg sover helt til kvart over 9..! våkne rett før halv 10, før kontakten min og hun andre skulle komme å synge på sengekanten halv 10:P haha…

nei god natt!!

Legg igjen en kommentar

