Nå Kan Jeg Vel Ikke Strekke Meg Noe Lengre…

Standard

Det var litt godt å komme hjem nå….

Etter 2 uker langt hjemmefra, langt unna trygge/kjente omgivelser, kjente personer,kjente rutiner osv, var det litt deilig å komme tilbake til det…

Jeg har kost meg kjempe masse på tur, det har vært veldig koselig å tilbringe mange fine dager med storebror og svigerinnen 🙂

Turen hjem fra Furuholmen gikk langt bedre en turen fra Lillehammer og ned til Dannmark….laaaangt bedre…det kunne vel nesten ikke gått værre egentlig…

første økt var overstått på Lørdag, med buss fra Mandal til Kr.Sand….Tog fra Kr.Sand til Drammen..der ble jeg møtt av andre storebroren min, og vi dro hjem til han med sushi i bæreposen:) namm namm 🙂

Søndag ble jeg kjørt til Grefsen, for å ta Gjøvik banen sammen med Kim…. dette gikk strålende fint:) Ble bedt med på Peppes når vi kom frem, og skyss hjem. det var veldig koselig 🙂

I dag er det Mandag, og dagen er ikke ulik de fleste mandager….

dårlig matlyst—-kvalm—-trene—–kafe med go gjengen—-hjem—–kvalm—-fremdeles dårlig matlyst—-fremdeles kvalm……

jippi….

Da jeg kom hjem i går, møtte det meg to brev fra sykehus innlandet….hjerte dunket som en gal…jeg tror nesten hele nabolaget hørte det…

Jeg åpnet brevet i spenning…egentlig ville jeg ikke, i frykt for dårlig nyheter….jeg var rimlig sikker på at det var brev ang Feskjær, siden jeg hadde søkt igjenn sent i juni…jeg åpnet og smilte….var vel møtt til forværnsamtale….dato….17.07…..greeeeeeat tenkte jeg….

Jeg var da ikke hjemme da….OG jeg hadde bursdag da…herreguuud…tenk deg det?? sette opp forværns samtale på bursdagen til noen? det var som når psykologen ville sette opp time på bursdagen min også…jeg ble sint og sjokka, hun unskyldte det med at det hade vært koselig osv, også var bursdagen min tilfeldig vis på samme ukedag som vi vanligvis møtes på.. jeg lot hennes unskyldning slippe unna, og syntes det egentlig var ok at hun tenkte det, for hadde jeg ikke vært borte på ferie da, så hadde jeg sikkert mer en noen gang trengt henne da:P

jeg åpnet det andre brevet, der sto det ny dato 28.8.2012…..yay jeg ble litt glad, men litt forvirret…nå sto det litt andre ting i brevet…først at hennvisningen var fra legen (ikke psykologen som det sto i forrige brev) og for det andre sto det møte på poliklinikken ikke hovedhuset som sist, og noe annet med at jeg var prioritert for behandling fra spesialhelsetjenesten?….i dont know….nesten så det høres ut som jeg er sikkelig psyk?….jeg prøver jo å skjule det så godt jeg kan, vil ikke vise andre jeg er svak…vil vise jeg kan stå på egne bein….vise jeg er selvstending…vise at jeg ikke trenger kjærlighet og omsorg…men fremdeles klarer å gi….men hvem er det jeg tilslutt lurer??det er meg…bare meg….

alle mennesker trenger da omsrog og kjærlighet? alle trenger å føle noe…smerte…glede….sorg….u name it, men noe må man føle…så hvorfor skal jeg gå runt å late som jeg ikke trenger å føle?…jeg føler hele tiden…men forteller det ikke til noen…viser det ikke til noen…alle for heller gå rundt å tro jeg en robot, som klarer meg jævelig fint uten følelser! 🙂

nå sporet jeg helt av her….brev….feskjær?..jaaa….jooo

jeg ringte psykologen i dag tidelig, fikk oppklart alt, hun avlyste den 17 juli avtalen, og fikk den nye 28 august, og sa, før jeg rakk å spørre, at hun skulle bli med 🙂 jeg ble glad…så klart…men vet liksom ikke hva jeg tenker om det heller?….jeg hadde liksom ikke sett for meg at dette skulle skje så fort da, så jeg hadde vel ikke engang tenkt ut hvordan jeg skulle komme meg dit, eller om noen skulle være med, i såfall hvem? osv osv….det er jo 2 timer til Feskjær da…12,5 mil….også er det det at det er en stund siden jeg så psykologen sist, så jeg husker nesten ikke hva jeg mener om henne…jeg vet jo til syvende sist at jeg liker å prate med henne, men samtidig er jeg veldig usikker….veldig usikker på hva hun egentlig vil…hva jeg egentlig vil….om dette egentlig vil funke, eller om det blir for »vennelig»??

ai ai, time i morgen hvertfall, så kansje det vekker opp litt minner og tanker i hodet, og kansje da, klarer jeg reflektere mer på det….så mer om feskjær og alt det der, det kommer siden… 🙂

nå husker jeg nesten ikke hvorfor jeg skulle blogge??…..hmm, må bla opp på ‘tidslinja’ mi…

dårlig matlyst—-kvalm—-trene—–kafe med go gjengen—-hjem—–kvalm—-fremdeles dårlig matlyst—-fremdeles kvalm……

aha…mat ja…i dag har jeg klart å helle innpå GANSKE mye væske….stort glass saft, og en halv liter saft på trening, et stort glass vann, to øl, og snart to store glass vann igjenn 🙂 maten der i mot…snakker vi ikke om:P bestilte barnemeny på kafen med jentene, men ble nesten kvalm i det jeg bestilte….to pølser og ca 30 pomfri kansje…jeg spiste 10….mer klarte jeg ikke presse inn i munnen, og ned i spiserøret….dette var da frokost og lunsj og middag egentlig….

under trening var jeg ikke i slaget, var egentlig ikke i slaget før trening heller, men jeg skulle bare….var totalt instilt på det!!! under knebøying i gr timen på slutten, trodde jeg jeg skulle svime av for hver jævla gang jeg bøyde meg…men med en vilje sterk som et fjell, sto jeg i mot, og kjempet med mine aller siste resurser….på hjemover veien 6 timer senere, tvang jeg meg selv til å gå innom rimi…den er på på vei hjem til meg…

gikk ut igjenn med en pepsi max, potetgull, sjokolade….thats it….

kom hjem, trodde jeg skulle svime av igjenn…drukket øl på helt tom mage er ikke lurt…

heiv i meg en rad sjokolade….også en rad til litt senere…det hjalp…

ellers ikke mye å si om dagen….organisert fotoalbum og kopiert alt opp til 2011 av bilder over på cd’r, siden jeg kjøpte feil plastlommer på bokhandlen, og ikke kunne bruke de til vanlig papir, for de var sånn kule med ekstra flipp på til cdr….så da måtte jeg jo gjøre det i stede…

kvalmen svever over meg, venter å lukter etter et svakt øyeblikk….før den omsider slår til med store tunge slag…et slag i hode, og et i magen….akkuratt som når man ligger i fosterstilling på bakken og noen sparker deg….

skal vel håper jeg bli godt å se att psykologen, og er det ikke det, nei…da…..usj….da for vi ta det som det kommer da….jeg føler meg ikke helt bra i dag ass…ikke meg selv liksom…men samtidig kjempe bra liksom?….

er ikke lett!!!!

fortell meg hvordan det sku være?

forresten noen som har vært på feskjær?^^ ta kontakt 🙂

GLAAAAAD NYHET for de som bryr seg…som sikker kunn er meg, men jg har ikke gått opp i vekt i ferien, og heller ikke ned…(jg mener det er bra,for jg begynnte å gå ned litt urovekkende fort)…

3 responses »

  1. Høres jo ut som du hadde det kjekt sammen med familien din da 🙂 Hyggelig ferie er digg. Veldig bra at psykologen din fikk avlyst den ene timen, og at det ble en ny, er jo i grunnen greit å vite sånt litt på forhånd mener jeg, sånn at man faktisk vet om det…
    Håper timen i morgen går bra, og at formen stiger til det bedre 🙂

    Jeg hadde også blitt glad om jeg hadde unngått vetoppgang i ferien, så skjønner den 🙂
    Håper du får en fin kveld videre 🙂

Legg igjen en kommentar

