I Think I’m Dumb Or Maybe Just Happy

Image

James Dean

Johnny Cash

Gjøkeredet

John Lennon

Bob Dylan

Kurt Cobain

Jeg tror kansje jeg har en ny diagnose…’kronisk shopper’….

Det er helt grusomt…jeg klarer liksom ikke å gå igjennom gågaten 1 gang, uten å måtte kjøpe noe?….

Jeg visste jeg skulle ha hentet sykkelen min i går, og heller sykklet til og fra sykehuset i dag…

Jeg gikk med vilje den lange ruten til sykehuset i dag, som IKKE går igjennom gågaten, og jeg kjøpte jo da ingenting 🙂

På vei fra sykehuset hadde jeg 45 min egentlig på å komme meg hjem, så jeg kunne liksom ikke stoppe i alle verdens butikker…men jeg skulle innom bokhandlen for å kjøpe flere plastlommer…så dette hadde ejg regnet på, og det skulle gå akkuratt:)

Meeeeen…..så distre og lett påvirket som jeg er da…greit nok så gikk jeg innom bokhandlen, kjøpte det jeg trengte og ut igjenn…

Men så gikk jeg forbi noe underlig i gata…det var en mann som solgte masse bilder…eller noen var i sånn ordentlig tykt og fint fotopapir, i A3 str…andre var litt tykt papir liksom….

Han hadde jo alt fra natur bilder,til film plakater, til artister….helt sykt mye kult…

Jeg så kjapt på noen og hadde veldig lyst på 1 eller 2…men måtte stikke å ta ut penger, så måtte gå halve gågate en gang til…

Kom tilbake, og var klar til å handle som en gal:P

Han kom bort til meg og sa hei, også sa han noe litt artig…

Han spurte om jeg var,noe han kalte, rainbow watcher..

Jeg ble stille…jeg forsto ikke helt…da forsettet han med å si:

– rainbow watcher’s are people who are a little bit different from other people…who think differently

Han sa det med et smil, og det virket ikke som han mente noe vondt med det, så jeg smilte og jattet med…

Det var veldig tilfeldig at han skulle si noe slikt….rett etter jeg hadde vært hos Psykologen, og mye av tiden ble brukt på å snakke om tilhørlighet i samfunnet osv…

Han var så koselig, så jeg måtte avlyse avtalen klokken 2, og utsette den til senere, og heller gå halve gågaten ennå en gang for å ta ut mer penger, før jeg slo på stor tromma…

Jeg kom tilbake igjenn, han pratet og pratet….fortalte masse historier om mange av de forskjellige bildene…

Snakket om psykologi, og at han desverre var utsolgt for Sigmun Freud bildene, for de var veldig populære…:(

Etter jeg hadde valgt 11 Bilder, og betalt 370 kr, ga han meg en klem og sa det var koselig, og ha en fin dag videre…

Jeg krysset i dag en intim grense jeg aldri trodde jeg skulle krysse…

*klapp på skulderen*

Problemet nå da, er at jeg har klart å ta på meg ennå et projekt…

Ennå en ting jeg må fulføre i hjemmet, før jeg får ro i hodet…

Heldigvis ha jeg god tid….tid er alt jeg har…men samtidig ikke…

Nå er det å skaffe seg 11 like rammer i 3 forskjellige str, for så å henge de opp på veggen bak soffan 🙂

4 responses »

  1. Du er ikke alene om å være glad i å shoppe…Nå har du hvertfall fine bilder da, og hatt en fin samtale. Ikke alltid hverdagskost det heller. Håper resten av dagen er like fin 🙂

    • så sant så sant:) jeg tror det er mye impulsive kjøp jeg kunne klart meg foruten:p men en fin dag ble det av det:) hvem har sagt alle impulser er negative?^^ håper du har hatt en fin fin dag, og en like fin kveld videre:)

Legg igjen en kommentar

